کرمان جزو استان‌های پیشرو در بازگشایی مدارس است
کد خبر: 3999966
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

کرمان جزو استان‌های پیشرو در بازگشایی مدارس است

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان جزو استان‌های پیشرو در آمادگی برای بازگشایی مدارس بود، بر لزوم واکسیناسیون همه کسانی که با دانش‌آموزان سر و کار دارند، از منزل تا مدرسه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان صبح امروز 3 مهر در آیین نمادین نواختن زنگ مدرسه در استان کرمان و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: کرمان جزو استان‌های پیشرو در آمادگی برای بازگشایی مدارس بود.

وی با بیان اینکه در یک شرایط سخت و با تجربه‌ای بیشتر نسبت به یک و نیم سال گذشته و همچنین با آرامش و اطمینان بیشتر برای غلبه بر کرونا سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: همه کارشناسان و مسئولان بر آموزش حضوری تأکید دارند. زیرا آموزش غیرحضوری تأثیر بسیاری بر فضای جامعه گذاشته است و خانواده‌ها باید برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه به صورت تدریجی به ما کمک کنند.

زینی‌وند با بیان اینکه در صورت فراهم بودن همه‌ زیر ساخت‌های آموزش مجازی، کیفیت آن 50 درصد کیفیت آموزش حضوری است، گفت: این به دانش‌آموزان ضربه می‌زند و ما باید خود را برای بازگشایی حضوری مدارس آماده کنیم. که امروز نیز مدارس کم تعداد ما در روستاها و عشایر آموزش حضوری دارند.

استاندار کرمان بر لزوم واکسیناسیون همه کسانی که با دانش آموزان سر و کار دارند، از منزل تا مدرسه تأکید کرد و افزود: عدم واکسیناسیون همه کادر مدرسه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. در خصوص واکسن دانش‌آموزان نیز تدابیر خوبی در کشور صورت گرفته است که نیازمند کمک خانواده‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین سند تحول گفت: ماحصل سند تحول این است که دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا قبل از دانشگاه تربیت یافته بر اساس تعالیم اسلامی منطبق بر آرمان‌های اسلام و انقلاب باشد. همراه با تن سالم که این امر مبتنی بر بهداشت روانی و جسمی است و صاحب تحلیل دقیق از شرایط کشور و دنیا، مسلط به یک حرفه‌ی قابل کاربرد در جامعه و دانش‌ پیشرفته باشد.

زینی‌وند با بیان این اینکه برای رسیدن به هدف سند تحول ما باید در ابتدای قرن خود را برای تربیت چنین دانش‌‌آموزی آماده کنیم گفت: این نیاز به یک عزم همگانی دارد و تا آموزش و پرورش دغدغه آحاد جامعه نباشد ما آینده کشور را نمی‌توانیم بسازیم.

استاندار کرمان با انتقاد از آموزش پولی و رانتی شدن کنکور گفت: کرسی‌‌های اصلی دانشگاه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که درد اصلی جامعه را نمی‌فهمند و این حاصل تربیت ناصحیح و طبقاتی آموزش و پرورش بود که باید در آن تحول ایجاد شود و امیدواریم شروع قرن جدید طلیعه شروع بیانیه گام دوم و جدیت در اجرای سند تحول مبتنی بر آموزه‌های داخلی کشور باشد.

انتهای پیام
captcha