کردمیهن: انگیزه مقاومت مردم ایران امروزه قویتر است + صوت
کد خبر: 3999877
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
گفت‌وگوی ایکنا با رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی/ ۳

کردمیهن: انگیزه مقاومت مردم ایران امروزه قویتر است + صوت

عباسعلی کردمیهن از مسئولان تخریب و تحقیقات انفجارات قرارگاه خاتم در دفاع مقدس بیان کرد: اگر امروزه جنگی رخ دهد؛ مردم شدیدتر و پرقدرت‌تر از گذشته حضور پیدا می‌کنند.

درحال تکمیل/// کردمیهن: دفاع مقدس اوج عرفان و قرب به خدا بود / با ایرانی‌ها نمی‌شود جنگید + صوتبه مناسبت هفته دفاع مقدس، ایکنا در سلسله گفت‌وگویی با رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس به موضوع زنده نگه داشتن دفاع مقدس پرداخته است.

در سومین گفت‌وگو به سراغ عباسعلی کردمیهن از مسئولان تخریب و تحقیقات انفجارات قرارگاه خاتم در دفاع مقدس رفتیم که بیشتر سال‌های جنگ را در جبهه‌ها حضور داشته است.

ایکنا- به نظر شما چرا باید هفته دفاع مقدس را زنده نگه داریم؟  

از این واضح‌تر وجود ندارد. مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده‌اند که دفاع مقدس و شهدا را زنده نگه‌دارید زیرا این مسئله انسان‌ساز است. امام (ره) نیز گفته بودند خوشا به حال مجاهدان فی‌سبیل‌الله و خوشا به حال کسانی که مجاهد فی سبیل‌الله را بدرقه کردند. امام (ره) اهل اغراق هم نبودند.

من با توجه به این گفته حساس شدم که گویا این جایگاه خیلی رفیع است. بررسی کردم دیدم خداوند در قرآن در سوره عادیات به گرد و خاک سم‌ اسبان مجاهدان فی سبیل‌الله قسم می‌خورد. بعد از جنگ من متوجه شدم که ما کجا بودیم و هیچ درکی از آن نداشتیم. این جایگاه بسیار جایگاه رفیعی است که نسل جدید باید این جایگاه را درک کنند و جوانان ما اگر در شرایط قرار بگیرند درک می‌کنند.


بیشتر بخوانیم:

دفاع مقدس شکل فرهنگی و سیاسی به خود گرفته است + صوت

امروز برای شهادت مشتاق‌ترم/ اسارت با ایثار قابل تحمل بود + صوت


نکته دیگر این است که آمریکا دو هزار مرکز مطالعات دارد و کشورهای دیگر حدود پنج هزار مرکز مطالعات دارند. بیش از 260 شبکه دارند علیه ما کار می‌کنند. مسلم است که باید این ایام دفاع مقدس را زنده نگه داریم تا در دل جوانان ما زنده بماند وگرنه در این شرایط جوی موجود فضای مجازی و... قطعاً آلودگی به وجود می‌آید؛ پس بسیار ضروری است که ایام دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

کد

ایکنا- چه ویژگی‌هایی در دفاع مقدس وجود داشت که برای شما به عنوان رزمنده کاملاً قابل لمس بود؟

آنجا انتهای عرفان بود. شخصی نزد مرحوم آیت‌الله مشکینی می‌رود و بیان می‌کند وقتی من در منطقه نماز می‌خوانم، لباسم خونی است؛ حکم آن چیست؟ ایشان می‌فرمایند که من حاضرم نماز کل عمرم را بدهم و آن یک نماز را بگیرم. وقتی عالم ما اینطور می‌فرماید می‌توان فهمید که آنجا اوج عرفان و قرب به خدا بود. خروجی دفاع مقدس هم این است که وقتی کل دنیا جنگ ما را مطالعه می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که با ایرانی‌ها نمی‌شود جنگید. با پیشرفت‌های جدیدی هم که حاصل شده دشمنان را وحشت برداشته است. برای اولین بار است که پایگاه آمریکا را یک کشور زده است و نتوانسته که جوابی بدهد و این نشان از اقتدار ماست.

ایکنا- فکر می‌کنید در صورت رخداد دوباره چنین حادثه‌ای، مردم دوباره مثل آن هشت سال جنگ تحمیلی دفاع خواهند کرد؟

شدیدتر از قبل حضور پیدا می‌کنند؛ نمونه آن شهادت سردار قاسم سلیمانی است که با اینکه در کل کشور تشییع نشدند و در چند شهر بود؛ دیدیم که چه غوغایی شد و چه سیل جمعیتی حضور پیدا کرد. اگر الان هم جنگی رخ دهد؛ مردم شدیدتر و پرقدرت‌تر از گذشته حضور پیدا می‌کنند. اصلاً اینطور نیست که کسی کوتاه بیاید و این ملت، این انگیزه و پایداری را دارد.

ایکنا- این روحیه همدلی که همیشه در بین مردم وجود داشته، چه در جنگ، زلزله، سیل و... ما شاهد حضور آنها در کنار هم هستیم ریشه در کجا دارد؟

ریشه آن در اسلام و تشیع و پیروی از امام حسین (ع) است. برای مثال در جریان زلزله رودبار همه بسیج شدند و  برای کمک به رودبار رفتند. خارجی‌ها و اروپایی‌ها هم برای کمک آمده بودند؛ همه آنها حرفشان این بود که این ملت اگر دست ما بود تمام دنیا را می‌گرفتیم. در این کشور ملت پای کار است و در تمامی حرکت‌ها حضور دارد. اشکالی که در کشور ما وجود دارد این است که در مدیریت‌های سازمان یافته کمی ضعیف هستیم و در مدیریت‌های غیرسازمانی بسیار قوی هستیم. یعنی در کارهای خودجوش و مردمی بسیار فعال هستیم. 

انتهای پیام
captcha