ایثار اجتماعی بخشی از هویت و فرهنگ ملت ایران است
کد خبر: 3999817
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
تسلیت قاضی‌زاده برای درگذشت پدر شهیدان ایزدی و نوجوان فداکار ایذه‌ای

ایثار اجتماعی بخشی از هویت و فرهنگ ملت ایران است

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم حاج فضل‌الله ایزدی نجف‌آبادی، پدر شهیدان معظم عبدالحسین، عبدالرحیم و محمدرضا ایزدی نجف‌آبادی از استان اصفهان و علی لندی که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار کرد و خود آسمانی شد را تسلیت گفت.

دو پیام تسلیت از سوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان ایزدی نجف‌آبادی و نوجوان فداکار  15 ساله ایذه‌ایبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، متن پیام سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی برای پدر شهیدان ایزدی نجف‌آبادی به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

خانواده محترم شهیدان گرانقدر ایزدی نجف‌آبادی

سلام علیکم

پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هدیه نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاریند.

مرحوم حاج فضل‌الله ایزدی نجف‌آبادی، پدر شهیدان معظم عبدالحسین، عبدالرحیم و محمدرضا ایزدی نجف‌آبادی از استان اصفهان که طی سه سال در سال‌های 1360، 1361 و 1362 سه فرزند برومند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، پس از سال‌ها صبر و بردباری، ندای حق را لبیک گفت و به‌سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می‌فرستم.

به یقین ایمان و اراده راستین شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش پدران ارجمند آنان در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است و از دست دادن این سرمایه‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسیار غم‌انگیز است.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.

همچنین در پی درگذشت علی لندی که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار کرد و خود آسمانی شد؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی به شرح زیر درگذشت وی را تسلیت گفت:

بسمه تعالی

ایثار اجتماعی جزئی از هویت و فرهنگ ملت ایران است

مقوله ایثار و از جان گذشتگی مقوله‌ای است که در خاطره تاریخی ملت ایران وجود دارد و یادآور جان‌فشانی و فداکاری اسوه‌های ایمان و ایثاری است که در راه آرمان و عقیده و دفاع از ارزش‌ها، از والاترین سرمایه خویش گذشتند. این مفهوم ریشه در تفکر دینی و اسلامی ما دارد و بن‌مایه اصلی هویت و فرهنگ ملت ایران است. از این جهت با گذر زمان نه تنها ارزش و جایگاه آن کمرنگ نشده است بلکه همواره در اشکال مختلف فارغ از سن و سال در دوران مختلف جلوه‌گری می‌نماید و امروز می‌بینیم نوجوان 15 سال ایذه‌ای از جان خویش برای نجات همنوع می‌گذرد و درس بزرگی و ایثار را بار دگر یادآور می‌شود و در زمینه ایثار اجتماعی برای تمامی همنوعان و نوجوانانی در سن و سال و قامت خویش الگوی ارزشمندی می‌شود.

بی‌شک یاد و خاطره چنین بزرگ منشی و درس ایثار و فداکاری این نوجوان پاک‌سیرت و غیرتمند هیچگاه از یاد ملت ایران فراموش نخواهد شد و همیشه در اذهان باقی و ساری خواهد ماند. اینان که افتخارآفرین ایران اسلامی هستند و همیشه در تاریخ این مرز و بوم برگ زرینی از چنین پاک‌سیرتان بزرگمنشی مایه فخر و غرور جامعه ایران است.

درگذشت آقای علی لندی که با وجود سن کم برای نجات دو نفر از هموطنان جانفشانی و ایثار کرد و خود آسمانی شد، موجب تأثر و تألم فراوان شد. هر چند از دست دادن چنین سرمایه‌های ارزشمندی برای همه ما و ملت ایران بسیار ناراحت‌کننده است اما اقدام بزرگمنشانه و ایثارگرانه این نوجوان پاک‌سیرت الگو و سرمشق ارزشمندی است که در خاطره ملت همواره زنده خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض همدردی، این مصبیت غم‌انگیز را خدمت مردم شریف شهرستان ایذه و دوستان و آشنایان به ویژه خانواده و پدر و مادر گرامی این عزیز سفر کرده تسلیت عرض می‌نمایم. پروردگار متعال روح ایشان را قرین رحمت و مغفرت خویش گرداند و به همه بازماندگان صبر جمیل عنایت کند.

انتهای پیام
captcha