بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3999443
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در کرمان برگزار می‌شود

بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» با هدف ترویج فرهنگ نورانی رضوی در قالب شعر و ادب در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز 31 شهریورماه نشست خبری بیست‌وهفتمین جشنواره ملی «شعر رضوی» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این نشست و در جمع خبرنگاران بیان کرد: این جشنواره از سال ۱۳۷۳ به دلیل عشق و انگیزه شاعران و علاقه‌مندان و مدیران اجرایی وقت کرمان به شعر آئینی و به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ و سبک و سیره امام رضا(ع) پایه‌گذاری شد.

علیزاده با بیان اینکه 26 سال از عمر جشنواره شعر رضوی می‌گذرد، گفت: امروز این جشنواره با دبیرخانه و ساختار قوی فعالیت می‌کند و از معدود جشنواره‌هایی است که بدون وقفه از سال 73 تا کنون برگزار می‌شود. که این امر به دلیل علاقه و تلاش شعرا و عوامل اجرایی جشنواره محقق شده است.

وی افزود: از ابتدای شکل‌گیری جشنواره تا کنون ۲۲ هزار اثر شعری در مقاطع مختلف به دبیرخانه ارسال شده است و ۱۴ عنوان کتاب با عنوان «آسمان هشتم» شامل اشعاری که در جشنواره قرائت شده، به چاپ رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه شعرای بزرگی با جشنواره ملی شعر رضوی همکاری داشته‌اند، گفت: این جشنواره به یک نماد و هویت ملی در حوزه شعر آئینی تبدیل شده است. که در این سال‌ها فراز و فرود بسیاری داشته است و امسال بیست‌وهفتمین دوره آن را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با بیان اینکه مفتخریم کرمان میزبان چنین جشنواره و رویداد با اصالتی است، بیان کرد: جشنواره ملی شعر رضوی هر ساله در دهه کرامت برگزار می‌شد. اما به دلیل شرایط کرونایی، تقویم برنامه‌های اجرایی بنیاد امام رضا(ع) تغییر کرد و جشنواره امسال نیز با تاخیر و در آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی سپس به اهداف برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ نورانی رضوی در قالب شعر و ادب که باعث گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی می‌شود، ارتقا جایگاه ادبی استان کرمان و حمایت از شعر آیینی از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره شعر رضوی است.

 حامد حسین‌خانی، دبیر تخصصی بیست‌و‌هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی نیز در این نشست به بیان محتوای جشنواره پرداخت و گفت: از سال گذشته در حوزه شعر آزاد، کلاسیک و ترانه فراخوان دادیم تا سرایندگان آثار خود را ارسال کنند. زیرا همه قالب‌های شعر فارسی با همه تنوعی که دارند علاقه‌مندان خود را دارند.

وی در خصوص موضوع جشنواره امسال گفت: پرداختن به شخصیت و منقبت امام جواد (ع) نیز امسال در جشنواره شعر رضوی گنجانده شده و مجال بیشتری به شاعران می‌دهد زیرا به دلیل کثرت اشعار در این سال‌ها شاید بعضی موضوعات شعر رضوی برای شاعران تکرار مکررات باشد اما اگر موضوع دیگری قرار بگیرد، مجال خلاقیت بیشتری به شاعران می‌دهد.

در پایان این نشست از پوستر و فرخوان بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی رونمایی شد.

 

انتهای پیام
captcha