مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد
کد خبر: 3999239
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان امروز ۳۱ شهریورماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و سردار محمدرضا حسنی‌سعدی از رزمندگان دفاع مقدس در سالن شهید کاظمی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان امروز چهارشنبه 31 شهریورماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان و سردار محمدرضا حسنی‌سعدی از رزمندگان دفاع مقدس در سالن شهید کاظمی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان کرد: امنیت و عزتی که امروز حاصل شده مدیون رشادت‌های رزمندگان و خون شهدا است.

وی با بیان اینکه اقدامات جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس در جهت تحقق شعار امام خمینی(ره) که فرمود «ما می‌توانیم» بود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی برخواسته از متن انقلاب بوده و در همان ابتدای جنگ تحمیلی با وجود اینکه زمان بسیاری از تأسیس جهاددانشگاهی نمی‌گذشت، ساماندهی نیروها برای اعزام به جبهه از دانشگاه‌ها برعهده جهاددانشگاهی قرار گرفت.

بازمانده با بیان اینکه جهاددانشگاهی در ابتدای تأسیس خود هنوز شعباتی در بعضی استان‌ها نداشت، گفت: با این حال در طول 8 سال جنگ تحمیلی توانست پروژه‌های متعددی را اجرا کند که اولین اقدامات در پروژه‌ها، صنایع و فناوری‌هایی بود که امروزه به موفقیت چشمگیری رسیده‌اند. در موضوعاتی مثل رادارها و پهبادها، جهاددانشگاهی صنعتی‌شریف پهبادهای کوتاه برد را طراحی کرد و امروز نیز با تلاش‌های نخبگان جهادی شاهد رشد چشمگیر صنایع دفاعی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی 103 شهید تقدیم ایران و انقلاب کرده است و با تقدیر از خانواده‌های آن‌ها، گفت: جهادگران جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس کارهای بسیار بزرگ و مهمی انجام دادند مثل طراحی و ساخت خمپاره‌های 125 میلی‌متری و رمزگشایی بیسیم‌های عراقی.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی و انقلابی جهادگران جهاددانشگاهی برای پیشرفت ایران عزیز همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کرمان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اقدامات بسیار خوب و مهمی انجام داده است.

وی افتتاح مرکز طراحی و تولید محصولات فرهنگی با رویکرد اسلامی و ایجاد بزرگترین مجتمع آموزشی در استان کرمان را از جمله این اقدامات دانست و گفت: در حوزه پژوهشی و ارتباط با صنایع و معادن جهاد دانشگاهی استان کرمان اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است و ارائه چنین خدماتی با تکیه بر توان داخلی و اقدامات جهادی باعث افتخار است.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی از رزمندگان دفاع مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، هفته تجلیل از زیبایی‌ها، رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است، تصریح کرد: ما در ایران 227 هزار شهید، 550 هزار جانباز و 42 هزار آزاده داریم که از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های متعدد دفاع از مردم و مرزهای میهن و برای سلامت مردم جانفشانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تجلیل از جانبازانی است که 38 سال اثرات جنگ را تحمل می‌کنند، گفت: این هفته یادآور مقاومت آزادگانی است که در زندان‌های بعث عراق تسلیم نشدند و به امام، انقلاب و نظام وفادار ماندند. و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند« آزادگان آبروی ملت ایران را حفظ کردند».

این رزمنده دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از رزمندگان و ایثارگری‌های بزرگانی همچون سرلشکر شهید حسین لشکری، گفت: ما گاهی فراموش می‌کنیم و این هفته یادآور می‌شود که چه مردان، زنان و مادران بزرگی در این سرزمین وجود دارند. و ما باید با الگوگیری از این افراد و تلاش، میراث گرانبهای امام را پاس بداریم.

سردار حسنی با اشاره به دلاوری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس، گفت: شهید سلیمانی فرزند دفاع مقدس و شاگرد امام و هبری بود. او در دوران دفاع مقدس رشد کرد و متواضع شد و 40 سال لباس رزم و جهاد را به تن داشت.

وی با اشاره به دخالت بیگانگان و بی‌کفایتی شاهان ایران در دوران قاجار و پهلوی که منجر به ازدست رفتن بخش‌هایی از خاک ایران شد، گفت: رزمندگان ما در زمان دفاع مقدس حتی از یک روستای کوچک مرزی نیز دفاع کردند و امروز ایران مقتدر و باعزت زیر بار ظلم و سیطره کشورهای دیگر نمی‌رود بلکه مستقل و مقتدر روی پای خود ایستاده است.

سردار حسنی‌سعدی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز ایران محصول تدبیر رهبری دینی و ولایت فقیه و نتیجه کارهای جهادی است، گفت: ما در جنگ حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

وی در پایان با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر زیبایی، شجاعت و ایثار بود، گفت: ما نباید به تبلیغات دشمنان توجه کنیم و با وجود همه‌ی کاستی‌هایی که داریم باید کار و تلاش کنیم و امید بدهیم. و تا زمانی که با رهبر باشیم خداوند نیز پشتیبان ما است. و امروز نیز دنیا به اقتدار ایران اذعان دارد.

انتهای پیام
captcha