نزاجا؛ میزبان مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا + صوت
کد خبر: 3999152
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
میدانی خبر داد:

نزاجا؛ میزبان مرحله نهایی مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های آجا + صوت

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش از 24 تا 27 مهرماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش با موفقیت در سطح تمامی ادارات پنچگانه نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی، نیروی دریایی و ستاد آجا در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات، حضور افراد به شکل حداکثری بود، بیان کرد: تمامی سهمیه‌هایی که برای رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده بود با حضور از دورترین نقطه یگان‌ها تا یگان‌ها و واحدهای تابعه در مراکز استان‌ها، استفاده شد. همچنین برگزاری مسابقات به صورت مجازی موجب شد تا تمامی علاقه‌مندان صرف نظر از بُعد مسافت و ایاب و ذهاب در این مسابقات حضور پیدا کنند.

میدانی به افزایش چمشگیر حافظان قرآن در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: از چند سال گذشته، طرح حفظ به منظور لبیک گویی به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سطح یگان‌ها آغاز شد و تعداد حافظان از نیم جزء تا حفظ کل، از مرز 18 هزار نفر عبور کرد. همچنین در چشم‌انداز امسال، رساندن به 28 هزار حافظ از نیم جزء تا کل را هدف‌گذاری کردیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش تعداد دارالتحفیظ‌ها به 120 مورد، بتوانیم تا پایان سال 1400به این هدف برسیم.

کد

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش از 24 تا 27 مهرماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش در بستر فضای مجازی با دعوت از داوران بین‌المللی و ملی در چهار گروه داوری، به تفکیک در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منتخبان این دوره به مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نیروهای مسلح که در دهه سوم آذرماه به میزبانی ارتش برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند، افزود: امسال در مسابقات قرآن نیروهای مسلح شاهد برگزاری سومین دوره بخش همسران و دومین دوره فرزندان و سیزدهمین دوره بخش بانوان شاغل خواهیم بود.

میدانی به آغاز مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در فصل پاییز امسال اشاره کرد و گفت: مرحله نهایی این مسابقات در بهمن‌ماه به میزبانی نیروی هوایی برگزار خواهد شد. همچنین برترین‌های این دوره به سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح که به میزبانی وزارت دفاع برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

وی به نوآوری این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: دستورالعمل مسابقات در این دوره به صورت محتوایی بازنگری شد. همچنین به منظور ارتقای سطح انگیزشی کارکنان برای حضور در مسابقات، هدایای برترین‌ها با توجه به وضعیت تورم، افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha