فرهنگ عاشورایی ملت ایران جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد
کد خبر: 3998646
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

فرهنگ عاشورایی ملت ایران جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کرد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه آنچه که جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد، فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود، به تشریح برنامه‌های سپاه ثارالله کرمان در هفته دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز یکشنبه 28 شهریور‌ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد، بیان کرد: صحنه امروز یک صحنه خاص و پر افتخار در دوران انقلاب اسلامی است و وظیفه ما وحدت و همگرایی و امید دادن به جامعه است.

سردار معروفی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی و زمین‌گیر کردن ما است، گفت: ما به عنوان جبهه انقلاب هر سنگی را بلند می‌کنیم تا مردم اذیت نشوند. و این آموخته ما از مکتب اسلام، اهل‌بیت و انقلاب است.

وی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس نقش خانواده شهدا و ایثارگران را بسیار مهم و موثر دانست و تأکید کرد: ما جنگ نکردیم، بلکه جنگی را برای نابودی ما، انقلاب و تجزیه بخشی از کشورمان بر ما تحمیل کردند و ما فقط دفاع کردیم؛ دفاعی که بر ما انسان‌ها و مسلمانان واجب است.

معروفی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم تنها زمانی که اردوگاه شرق و غرب سر یک میز قرار گرفتند، برای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران بود. همه دنیای استکبار و کفر با هم شدند و از هیچ کوششی در جنگ تحمیلی علیه ما دریغ نکردند.

سردار معروفی با اشاره به خداباوری رزمندگان دفاع مقدس گفت: آنچه که جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد، فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود. ما توکل و توسل داشتیم که همه چیز بود. ما صحنه نبرد با دشمن را بهشت می‌دیدیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما در جنگ تحمیلی 8 سال نیمروز عاشورا و کربلا را چندین بار تکرار کردیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید «‌شب‌های عملیات کربلای 5 شب‌های قدر انقلاب اسلامی است و سپاه در کربلای 5 و در شلمچه، کربلا را مشق کرد».

وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی گفت: فرهنگ عاشورایی هم در شکل و هم در محتوا بر جنگ ما حاکم بود. جنگ ما سراسر ایثار و شهادت و از خودگذشتگی بود. وصیت‌نامه‌های نوشته شده از سوی شهدا همگی وصیت عاشورایی و برگرفته از وصیت اباعبدالله است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس در استان کرمان پرداخت و گفت: رزمایش کمک مؤمنانه با اعضای قرارگاه اجتماعی امام حسن مجتبی‌(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته در قالب لشکر پیشکسوتان حاج قاسم از حدود 500 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس در استان تجلیل خواهد شد، تاکید کرد: نذر خون یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در دو مرحله انجام خواهد گرفت.

سردار معروفی با بیان اینکه در این هفته از هشت کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود، تصریح کرد: غبار روبی از مرقد مطهر شهدا، کوه‌نوردی پیشکسوتان و فرماندهان جدید، تجلیل از سربازان نمونه در قالب جوانان دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان در سراسر استان از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدای گمنام به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: 500 واحد مسکونی مختص مددجویان کمیته امداد ساخته شده در شهرستان بردسیر افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه شهدا ابتدا باید در خانواده سپس محله و شهرستان شناخته شوند، گفت: طرح برگزاری یادواره خانگی 6 هزار و 500 شهید را داده‌ایم.

سردار حسین معروفی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس 147پروژه عمرانی در شرق استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha