افتتاح نخستین نمایشگاه سفره حلال در پایتخت صربستان
کد خبر: 3997989
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

افتتاح نخستین نمایشگاه سفره حلال در پایتخت صربستان

اولین نمایشگاه سفره غذای حلال در گالری مسجد بایرکلی بلگراد توسط مفتی بلگراد و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی سفارت کشورمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایرنا، اولین نمایشگاه سفره غذای حلال در گالری مسجد بایرکلی بلگراد توسط «مصطفی یوسف اسپاهیچ» مفتی بلگراد و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صربستان افتتاح شد.

مفتی مسجد بلگراد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که غذاهای سنتی حلال منطقه به نمایش گذاشته شد، طی سخنانی به آشنایی و اهمیت غذای حلال در فرهنگ اسلامی و اهمیت زن در جامعه اسلامی پرداخت.

یوسف اسپاهیچ در سخنرانی خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در باب کلمه حلال، تصریح کرد: در اسلام، حلال به معنی هر چیزی است که در فقه اسلام پاک و مفید و برای مسلمان جایز باشد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در این مورد که دو کلمه حلال و حرام از اجزای اصلی و اجتناب ناپذیر زندگی مسلمانان است، گفت: آژانس غذای حلال 40 سال است که در صربستان (یوگسلاوی سابق) فعالیت دارد و این کشور از فعالیت آن بهره اقتصادی داشته است.

در این رویداد فرهنگی جامعه مسلمانان صربستان، «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران به اتفاق همسرشان و «محمدتقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بلگراد در کنار تنی چند از نمایندگان دولت صربستان و سفرای کشورهای اسلامی از جمله ترکیه، مصر، ‌اندونزی، فلسطین و پاکستان حضور داشتند.   

در ادامه این برنامه خانم «مینا اسپاهیچ» دانشجوی دکترا در رشته الهیات از دانشگاه الازهر قاهره به اهمیت زن در اسلام و جایگاه او در قبل از اسلام در جامعه عرب بدوی که چگونه کم ارزش بوده و پس از ظهور اسلام در والاترین درجات قرار گرفته است، اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در کتاب خود به زیبایی از این مخلوق خود به عنوان همسر و مادر یاد کرده است.

در این نمایشگاه همچنین از اولین کتاب آشپزی غذای حلال تحت عنوان «سفره صبیحا»  تألیف خانم صبیحا داتسیچ رو نمایی شد.

انتهای پیام
captcha