تجلیل از خانواده شهید «صدقی‌ده‌زیاری» در فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم
کد خبر: 3997479
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

تجلیل از خانواده شهید «صدقی‌ده‌زیاری» در فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

در فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان شکوه مادری از خانواده شهید «جهانگیر صدقی‌ده‌زیاری» تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا از کرمان، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 23 شهریور ماه در فاز دوم طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با عنوان «شکوه مادری» از خانواده شهید جهانگیر صدقی‌ده‌زیاری (بیسیم‌چی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و مسئول آموزش مخابرات لشکر 41 ثارالله) تجلیل به عمل آمد. این مراسم با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و جمعی از مسئولان در محل گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مکان اجرای برنامه و موضوع آن را بسیار مهم دانست و گفت: ما در مکانی قرار داریم که حرم شهداست، شهدای بزرگی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند.

وی با بیان اینکه تکریم از خانواده‌های شهدا به‌ویژه مادران شهدا بسیار اهمیت دارد گفت: هر کار خیری که در این عالم انجام می‌شود، نقش مادر در آن مؤثر است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اگر انسان هر چه را خدا می‌گوید به آن عمل کند پاک و طاهر می‌شود تصریح کرد: شهدای ما، هم پاک و طاهر هستند و هم مطهر، یعنی دیگران و جامعه را هم پاک و طاهر می‌کنند.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری جبهه مقاومت خیر و برکتی به جامعه اسلامی تزریق کرد تا شرایط را برای قیام نورانی امام زمان(عج) فراهم کند، افزود: امیدواریم چنین جلساتی در جامعه گسترش یابد و در قول و عمل در مسیری که شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری برای ما مشخص کرده‌اند باشیم.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوره اخیر برنامه‌ریزی هدفمندی انجام شد و در این راستا اقدامات ارزنده‌ای مانند سامانه بچه‌های مسجد، طرح ایران قوی انجام شد. و رقابت سالمی بین بچه‌های مسجد به وجود آمد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه‌های تکریم یکی از برنامه‌های شاخصی بود که از سال گذشته آغاز شد و تا کنون در سطح استان کرمان 700 برنامه شامل تجلیل از خانواده انجام گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ایثار و شهادت پرداخت، و گفت: از سال 97 با کنگره 6500 شهید استان و در قالب کمیته فرهنگی و هنر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تولیدات شهدایی افتاده است. که این برنامه‌ها عمدتاً در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 1399 تعداد 668 برنامه در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور انجام شده است که 3 برنامه از آن‌ها در سطح بین‌المللی بوده است، گفت: در سال جاری تاکنون 50 برنامه برای ستاد مکتب شهید سلیمانی در استان کرمان ارسال شده تا در صورت تصویب در دومین سالگرد شهادت سردارسلیمانی اجرا شود.

 

انتهای پیام
captcha