جزئیات تشییع پیکر آیت‌الله حکیم
کد خبر: 3994891
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

جزئیات تشییع پیکر آیت‌الله حکیم

سیدریاض حکیم، فرزند آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم، تأیید کرد که پیکر این مرجع عالی‌قدر، فردا یکشنبه، تشییع خواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از شفقنا سیدریاض حکیم اظهار کرد: رحلت آیت‌الله حکیم، مرجع بزرگ دینی بر اثر پیشامدی ناگهانی را به جهان اسلام و به خصوص شیعیان و حوزه‌های علمیه تسلیت می‌گویم.
 
وی افزود: قرار است امروز (شنبه) زیارت حرم امام حسین(ع) انجام شود و مراسم تشییع، فردا یکشنبه صبح، ساعت ۹ در نجف اشرف باشد. 
 
سیدریاض حکیم اشاره کرد که حضرت آیت‌الله محمدسعید حکیم، یکی از مراجع دینی در نجف اشرف بود که هشت سال و نیم در زندان‌های مختلف صدام شکنجه دید و در طی آن دوره، استقامت و صبر ورزید و در تقویت روحیه زندانیان نقش داشت.
 
وی ادامه داد که آیت‌الله حکیم بسیاری از کتاب‌هایش را در زندان نگاشت و تمام آثار تألیفی وی به طور مخفیانه بود. همچنین علاوه بر پژوهش‌های تحلیلی درمورد نبرد امام حسین(ع) و شهادت ایشان و کتاب‌های متنوع دیگر، کتاب‌های دیگری از جمله دوره آموزش فقه با عنوان «مصباح المنهاج»، دوره آموزش اصول با عنوان «محکمه أصول الفقه و «تعدد أصول الفقه» همچنین کتابی در زمینه اعتقادات که متشکل از ۳ بخش است. کتاب «حرب العقیده» و کتاب «فاجعه عاشوراء» را تألیف کرد.
 
وی تأکید کرد که حضرت آیت‌الله حکیم در طول حیاتش به تألیف، تدریس و ارشاد و توصیات و خدمت به مؤمنان پرداخت.
 
یادآور می‌شود آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، از مراجع چهارگانه نجف دیروز جمعه بر اثر ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های نجف به دیدار معبود شتافت. آیت‌الله سید محمدسعید طباطبایی حکیم متولد شهر نجف بود. ایشان نوه دختری سید «محسن حکیم»، مرجع تقلید شیعیان در قرن چهاردهم هجری قمری است. 
 
این مرجع تقلید در دوران رژیم صدام حسین هشت سال به زندان افتاد و پس از وفات سیدابوالقاسم خویی، مرجع تقلید شد.
انتهای پیام
captcha