مراسم تجلیل از برگزیدگان «مهرواره محله همدل» در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3993788
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مراسم تجلیل از برگزیدگان «مهرواره محله همدل» در هرمزگان برگزار شد

مراسم تجلیل از برگزیدگان «مهرواره محله همدل» در هرمزگان برگزار شد و در این مراسم از «اعظم محمدی» که موفق به کسب رتبه اول استانی و کشوری این مهرواره و همچنین  «محمدامین سعیدی‌مهر» و «محسن زارعی» که رتبه‌های دوم و سوم استانی را به دست آوردند، تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام حمید غلامپور، دبیر مهرواره محله همدل در هرمزگان، صبح امروز، 7 شهریورماه، در حاشیه جلسه تجلیل از برگزیدگان این مهرواره، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: طرح «مهرواره محله همدل» با هدف جامعه پردازی که به فرموده حضرت آقا مقدمه تمدن سازی است، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز بر احیای ظرفیت‌های عظیم مردمی و محله، ایجاد امید و نشاط در جامعه، تقویت خودباوری، رساندن مسجد به جایگاه و تراز واقعی‌اش به عنوان مکانی جریان ساز، تقویت مسجد، محله و ارتباط بخشی میان این دو از فروردین‌ماه امسال در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: این طرح که یک پویش ملی مردمی است که در آن از اهالی محله‌های مختلف کشور دعوت شد که برای حل مسائل و مشکلات کوچک و بزرگ محله‌ خود اقدام کنند، شرکت‌کنندگان پس از شناسایی مشکلات پیرامونی خود به ارائه راه‌حل پرداخته و درنهایت کسانی که موفق به حل یک تا چند مسئله محله خود شدند، توانستند وارد رقابت با دیگران شوند. پس از مرحله ثبت‌نام و ارزیابی درنهایت محلاتی که روش‌های نوین برای حل مسائل و گره‌های مردم داشتند، تشویق شدند.

دبیر مهرواره محله همدل در هرمزگان تصریح کرد: در مرحله جشنواره شهرستانی مهرواره محله همدل درمجموع 43 هزار و 551 محله ثبت‌نام و شرکت‌کنندگان آن 57 هزار و 304 مسئله  را در محلاتشان مشخص کردند. استان هرمزگان با ثبت 4 هزار و 101 مسئله در زمینه ثبت مسئله از برترین استان‌های کشور بود که ظرفیت بی‌بدیلی در حوزه تقویت حلقه‌های میانی برای حل گره‌های مردمی است.

غلامپور عنوان کرد: در مرحله استانی به ترتیب «اعظم محمدی» از شهرستان قشم، «محمدامین سعیدی‌مهر» از روستای کنارو شهرستان بندرعباس و «محسن زارعی» از روستای گوهران شهرستان بشاگرد، رتبه اول تا سوم را کسب کرند و درنهایت در مرحله کشوری «اعظم محمدی» موفق به کسب رتبه اول شد.

وی با اشاره به اینکه حل مسئله با رویکرد توانمندسازی یک مسئله کلیدی در این مهرواره است، بیان کرد: «اعظم محمدی» به عنوان یک زن کارآفرین توانسته در بازه زمانی 3 ماهه در مهرواره محله همدل،  بیش از 107 شغل مستقیم و بیش از 500 شغل غیرمستقیم ایجاد کند که افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است.

دبیر مهرواره محله همدل در هرمزگان یادآور شد: فاز دوم مهرواره محله همدل نیز تحت عنوان «مهرواره اوج» در استان با همت ائمه مساجد، تحت پوشش بنیاد هدایت در تهران کلید خورده و در حال حاضر در گام تدوین و تشریح این مهرواره هستیم. مهرواره اوج لبیکی به فرمان عمومی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است که درباره راه‌اندازی مسجد محور نهضت مواسات فرمودند: «باید این نهضت مجدداً اوج بگیرد. می‌توان مرکز کمک و همیاری با مردم و احسان و مواسات را در مساجد قرار داد».

انتهای پیام
captcha