راه‌اندازی 824 شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی
کد خبر: 3993779
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

راه‌اندازی 824 شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه‌اندازی 824 شغل جدید در پنج‌ ماهه ابتدای امسال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

راه‌اندازی 824 شغل جدید برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان، با بیان اینکه برای 824 اشتغال مستقیم ایجادشده 28 میلیارد و 630 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: 546 طرح از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به ارزش بیش از 26 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال درمجموع 246 میلیارد تومان اعتبار به اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است، افزود: اکنون 12 درصد این منابع جذب و هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از برنامه‌های این نهاد است، افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی، خدمات، صنعت و صنایع‌دستی و... پرداخت‌شده است.

الهی‌راد بابیان اینکه برای مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی که شغل ایجاد می‌کنند و با توجه به ظرفیت بازار نیازمند آموزش جدید هستند آموزش‌های پایدارسازی شغلی ارائه می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون 754 نفر از متقاضیان اشتغال از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 109 نفر از مددجویان نیز از طریق بنگاه‌های کاریابی در شرکت‌ها و کارخانجات استان صاحب شغل شدند، اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد پنج هزار و 428 طرح اشتغال است که تاکنون 15 درصد این برنامه محقق شده است.

الهی‌راد با اشاره به اینکه مشاوره و راهنمایی لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی قبل از اجرا به متقاضیان ارائه می‌شود، ادامه داد: بعد از اجرای طرح و ایجاد اشتغال، کارشناسان فنی به‌صورت ماهانه و دوره‌ای از طرح‌ها بازدید به عمل می‌آورند.

انتهای پیام
captcha