458 واحد نذر خون از سوی عزاداران حسینی استان مرکزی اهدا شد
کد خبر: 3992396
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
در تاسوعا و عاشورا؛

458 واحد نذر خون از سوی عزاداران حسینی استان مرکزی اهدا شد

مسئول جذب و اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورایی حسینی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، اضافه کرد: ۴۰ نفر از اهدا کنندگان نذر خون امسال در دو روز تاسوعا و عاشورا در استان زن و ۴۱۸ نفر نیز مرد در این پویش شرکت کردند.

458 واحد نذر خون از سوی عزاداران حسینی اهدا شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان مرکزی، لیندا حسین‌آبادی، مسئول جذب و اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان، اظهار کرد: ۵۳۸ نفر برای اهدای نذر خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه و موفق به اهدا خون شدند.

وی اظهار کرد: اهدا کنندگان در پویش «نذرخون» از اول ماه محرم تا اربعین حسینی فرصت دارند در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۲ و در نوبت عصر هم از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به پایگاه‌های انتقال خون استان مرکزی مراجعه کنند.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورایی حسینی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، اضافه کرد: ۴۰ نفر از اهدا کنندگان نذر خون امسال در استان زن و ۴۱۸ نفر نیز مرد در این پویش شرکت کردند.

وی بیان کرد: سامانه نوبت‌دهی انتقال خون استان برای عزاداران پیش‌بینی شده تا در شرایط شیوع کووید ۱۹ از شلوغی و انتقال بیماری در مراکز اهدا جلوگیری شود. از مردم درخواست می‌شود نذر خون خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند و با اهدای خون به بیماران نیازمند خون کمک کنند.

حسین آبادی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۳۵ نفر از اول محرم تا اربعین حسینی سال گذشته در استان مرکزی برای نذر خون مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۶۶۴ نفر موفق به اهدا شدند که ۳۱۵ نفر از اهدا کنندگان زن بودند، گفت: مردم می‌توانند با  تأسی از سالار شهیدان در کمک به دیگر مومنان در پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین حسینی» مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha