واقعه کربلا زمینه‌ساز ایجاد «مکتب عاشورا» در جهان شد
کد خبر: 3991587
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

واقعه کربلا زمینه‌ساز ایجاد «مکتب عاشورا» در جهان شد

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: قیام امام حسین (ع) را نباید تنها به تقابل حق و باطل خلاصه کرد، بلکه فارغ از این مسئله واقعه کربلا زمینه‌ساز «مکتب عاشورا» در جهان شد، مکتبی که همچنان از پویایی برخوردار است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار امروز، 27 مردادماه در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در شهر بیجار اظهار کرد: محرم حسینی و این ایام بهترین و ناب‌ترین فرصت برای آموختن اصول اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) علیه دستگاه ظلم و جور امویان حامل پیام‌های بسیاری برای همه اعصار است و این پیام همیشه مانا و ماندگار خواهد بود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره محرم حسینی ‌تأثیرات بسیار فراوانی بر جامعه اسلامی دارد، از یک سو این ایام یک بازخوانی جامع از تاریخ اسلام است و از طرف دیگر بهترین کلاس درس برای آموختن راه و رسم آزادگی در مکتب آزادمردی همانند امام حسین علیه السلام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاسوعا و عاشورا شاید در یک ظرف زمانی خاص اتفاق افتاده باشد اما درس‌ها و عبرت‌های آن برای تمام دوران ماندگار خواهد بود، ادامه داد: عاشورا به ما نشان می‌دهد حق در میدان پیروز است و از سوی دیگر عاشورا به ما یاد می‌دهد که چگونه حسین‌وار زندگی کنیم و در برابر ظالم و ستمگر گردن خم نکنیم.

محمودی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) زمینه‌ساز تحولات بسیار در جهان اسلام شد، گفت: قیام امام حسین(ع) را نباید تنها در تقابل حق و باطل خلاصه کرد، بلکه فارغ از این مسئله واقعه کربلا زمینه‌ساز ایجاد «مکتب عاشورا» در جهان شد، مکتبی که همچنان از پویایی برخوردار است و بعد از گذشت نزدیک به ۱۴ قرن از این رویداد، هنوز داشته‌های این واقعه زنده است.

وی با تأکید بر اینکه محرم بهترین فرصت برای ایجاد شعور حسینی در جامعه اسلامی است، یادآور شد: کسی که دل در گرو امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) دارد قبل از هر چیزی باید به شعور حسینی و دینی برسد که این امر بی شک زمینه بصیرت و بینش دینی را در فرد تقویت می‌کند.

انتهای پیام
captcha