کرونا در اردبیل بی‌وقفه می‌تازد
کد خبر: 3991562
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

کرونا در اردبیل بی‌وقفه می‌تازد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: ۱۵۱ مبتلای جدید به کویید در مراکز درمانی استان بستری شدند و کرونا بی وقفه در اردبیل می‌تازد.

کرونا در اردبیل بی‌وقفه می‌تازدبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، ۲۶ مردادماه، به تشریح اخبار بیماران کرونایی در استان پرداخت و اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و ۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۸۰۶ نفر رسید که از این تعداد ۱۰۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارند.

حبیب‌زاده، با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۰۷ هزار و ۴۶۰ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۵۱ هزار و ۷۷۰ دُز مربوط به نوبت اول و ۵۵ هزار و ۶۹۰ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

وی با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون گفت: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، یادآور شد: حال ناخوش استان را فردی درک می‌کند که از سپردن جان‌های بی‌جان به خاک درمانده است، افزایش شمار بیماران و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در کنار خستگی کادر درمان همگی می‌طلبد که کمی به خود بیاییم و این یک سناریو تلخ نفس‌های بی‌نفس است.

انتهای پیام
captcha