واقعه کربلا از جـلوه‌های باشکوه مواسات و همدلی است
کد خبر: 3991338
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
امام‌جمعه زرند بیان کرد:

واقعه کربلا از جـلوه‌های باشکوه مواسات و همدلی است

امام‌جمعه زرند با بیان اینکه واقعه کربلا از جـلوه‌های باشکوه مواسات و همدلی است، گفت: باید هر کسی به اندازه توانش با مال، زبان و آبرو به نیازمندان کمک کنند تا فرهنگ ناب حسینی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام‌جمعه زرند در جلسه مواسات و همدلی که 25 مردادماه به‌منظور کمک به افراد بی‌بضاعت در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، بیان کرد: باید با رعایت دستورات بهداشتی در برگزاری مجالس اهل‌ بیت(ع)، فرهنگ مواسات حول محور مساجد نهادینه شود.

وی افزود: در واقعه‌ کربلا همدلی و مواسات به عینه به چشم می‌خورد تا جایی که حضرت عباس(ع) یکی از قهرمانان مزین به این خصلت اخلاقی بـود. طبق احادیث و روایات، مواسات آثار وجودی متعددی همچون جلب رحمت و محبت نـزد خدا و خلق خدا، تـأیید شـیعه بودن و برکت و فزونی رزق را به دنبال دارد و در بعضی از روایات بالاترین و دشوارترین عمل و هم ردیف نماز و روزه و زکات قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه مردم ولایت‌مدار شهرستان، اظهار کرد: همه‌ی مردم باید در این ایام بیماری منحوس کرونا به فکر نیازمندان باشند. این همدلی نشانه‌ یک جامعه‌ آرمانی و ایمانی نیز است که الگوی عملی آن در رفتار بزرگان دیـن تجلی کرده است، تا جایی که معصومین این ویژگی را در دعاهای خود از خدا طلب کرده‌اند؛ به جرئت می‌توان گفت نقطه اعلی و اتم ایثار و مواسات در سراسر مراحل زندگی و حتی شهادت حضرت عـباس(ع) نمایان است.

وی در پایان ضمن تشکر از همه هیئت‌ها و مساجد و مردم ولایت‌مدار در جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم، بیان کرد: باید هر کسی به اندازه توانش با مال، زبان و آبرو به نیازمندان کمک کنند تا فرهنگ ناب حسینی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha