ضرورت شکل‌گیری بانک اطلاعاتی نیازمندان دریافت زکات
کد خبر: 3990011
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
نکونام تأکید کرد:

ضرورت شکل‌گیری بانک اطلاعاتی نیازمندان دریافت زکات

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید بانک اطلاعاتی نیازمندان دریافت زکات شکل بگیرد و اثرات زکات در سلامت اخلاق، خانه و خانواده تبیین شود، تبلیغات در این حوزه کم است و باید بسیار گسترده‌تر کار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، ۲۰ مردادماه در جلسه شورای اقامه نماز و زکات استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی نسبت به مسئله زکات کم است، اظهار کرد: این موضوع عرصه گسترده‌ای را در برمی‌گیرد، زیرا پرودگار زکات را در کنار نماز قرار می‌دهد.

نکونام افزود: جامعه اسلامی به اندازه نیاز خود به فرهنگ معنوی و اقتصاد اجتماعی نیازمند است، در واقع نماز نقش فرهنگ‌سازی و زکات، سالم‌سازی اقتصاد و وضعیت معیشتی را عهده‌دار است.

وی با تأکید بر اینکه باید پایگاه‌های زکات تشکیل شود، یادآور شد: این پایگاه‌ها باید دارای تشکیلات قوی باشند و در کنار این موضوع باید بانک اطلاعاتی مانند نیازمندان دریافت زکات شکل بگیرد، اثرات زکات باید در سلامت اخلاق، خانه و خانواده تبیین شود، تبلیغات در این حوزه کم است و باید بسیار گسترده‌تر کار شود.

نکونام در ادامه با تأکید بر مسئله باورمندی به موضوع نماز، افزود: دانستن قیمت نماز،‌ میزان بهره‌مندی از آن و اینکه نماز تا چه میزان توانسته بر باورهای آحاد جامعه اثر بگذارد، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: هر فردی باید رابطه‌ای حساب‌شده و عمیق با نماز برقرار کند، یک بخش از نماز، اذکار و بخش دیگر اعمال است و اقامه نماز باید در سایه درک روح نماز صورت بگیرد.

نکونام تصریح کرد: بسیاری از مساجد چهارمحال و بختیاری نسبت به مسئله نماز بی‌توجه هستند، در حقیقت کرونا مانع اقامه نماز نیست، موضوع اصلی کاهلی نسبت به فرهنگ‌سازی نماز است و جوان عاشورایی باید اقامه‌کننده نماز باشد.

انتهای پیام
captcha