پرداخت زکات؛ یکی از راه‌های جهاد با مال
کد خبر: 3989880
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

پرداخت زکات؛ یکی از راه‌های جهاد با مال

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، زکات را یکی از راه‌های جهاد با مال دانست و بیان کرد: در این راستا همه ما باید در کنار پرداخت این فریضه الهی، خود نیز مُبلغی برای ترویج آن در جامعه باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پور‌ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نخستین جلسه شورای زکات استان که امروز، 19 مردادماه در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ایام محرم، اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگترین الگوی گذشت و ایثار و مظهر جهاد، هجرت، ایثار و از خودگذشتگی است.

وی گذشتن از مال را یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زکات دانست و افزود: انسان‌ها گاهی با گذشتن از جان و گاهی با گذشتن از مال خود، امتحان خود در پیشگاه الهی را پس می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان زکات را یکی از راه‌های جهاد با مال دانست و بیان کرد: در این راستا همه ما باید در کنار پرداخت این فریضه الهی، خود نیز مبلغی برای ترویج آن در جامعه باشیم.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ادامه داد: اگر همه ما در پرداخت زکات کوتاهی نکنیم، قطعاً به کاهش فقر در جامعه کمک کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام پورذهبی ائمه جمعه و جماعات را یکی از بهترین مبلغان و مروجان در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات و تقویت آن در جامعه دانست و ادامه داد: صداوسیما به عنوان رسانه ملی باید عزم مضاعفی در تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترویج، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات باید از همین جمع شروع و به سایر بخش‌های گسترش پیدا کند، گفت: شجره انفاق و احسان به خلق باید با پویا شدن هرچه بیشتر شورای زکات در استان ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: امیدواریم در آینده نزدیک، آمار زکات جمع‌آوری شده در استان افزایش یابد و شورای زکات به جای ارائه گزارش به یک نقطه عملیاتی در این مسیر برسند.

انتهای پیام
captcha