مرکز تخصصی تولیدات فرهنگی ـ هنری جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد + عکس
کد خبر: 3988093
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

مرکز تخصصی تولیدات فرهنگی ـ هنری جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد + عکس

مرکز تخصصی «طراحی و تولید محصولات فرهنگی ـ هنری جهاددانشگاهی استان کرمان» با هدف طراحی و تولید پوشاک اسلامی در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، روز گذشته 11مردادماه مرکز تخصصی «طراحی و تولید محصولات فرهنگی – هنری جهاددانشگاهی استان کرمان» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان، و با حضور محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، کاظم حسین‌زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و در ارتباطی به‌صورت ویدئوکنفراس با عادل تقوی، مدیرکل راهبردی فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، افتتاح شد.

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در آیین افتتاح این مرکز خدمات تخصصی، هدف از ایجاد این مرکز را طراحی و تولید پوشاک با حجاب اسلامی و همچنین آموزش‌های تخصصی در حوزه مشاغل خانگی دانست و گفت: با توجه به تعدد متقاضیانی که در زمینه مشاغل خانگی وجود داشت ۴۰۱۰ نفر متقاضی ثبت نام صورت گرفت که از این تعداد بیشترین ثبت نام شدگان مربوط به خیاطی لباس، پته دوزی، بافنده‌های سنتی، گلیم‌بافی و سفالگری است.

بازمانده سهمیه استان کرمان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ۲۵۰۰ نفر بیان کرد و گفت: آموزش‌های در نظر گرفته شده در جهاددانشگاهی کرمان برای متقاضیان در دو زمینه عمومی و تخصصی انجام می‌شود و تا کنون ۲۰۰ نفر از این افراد آموزش دیده، وارد بازار کار شده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با گرامیداشت ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، ایجاد این نهاد را یکی از دستاوردهای نظام اسلامی دانست که توانسته است کارهای بزرگی انجام دهد و نیروهای متعهد، گمنام، هوشمند و خلاق را تربیت کند‌.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردها و اقدامات جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان و فناور، اشتغال‌زایی در حوزه جهاددانشگاهی را قابل تقدیر دانست و گفت: این ابتکارات جهاددانشگاهی کرمان می‌تواند در سطح ملی مطرح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکردی که امروز در جهاد دانشگاهی وجود دارد یک رویکرد اشتغال‌زا به ویژه در حوزه اشتغال خانگی است. که با حمایت‌های انجام شده توسط جهاددانشگاهی و با آموزش‌های لازم در این حوزه برای ایجاد چندین هزار شغل برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه خطاب به مسئولان جهاددانشگاهی کرمان و با توجه افتتاح این مرکز تولید تخصصی، اظهار داشت: دوره کاردانی برای آموزش این آثار هنری را در مرکز جهاددانشگاهی تدوین کنید که کاربردی هم باشد.

نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان نیز در این مراسم، هنر را ابزاری برای ارتقاء فرهنگ جامعه دانست و گفت: هنر ایرانی و اسلامی زیبایی‌های ذات خداوند را به تصویر می کشد و ما امیدواریم در این مرکز، با طراحی و تولید پوشاک و محصولات فرهنگی هنری بتوانیم مبلّغ هنر و فرهنگ ایران اسلامی باشیم.

گفتنی است، رونمایی از یک طرح چادر و دو مقنعه که طراحی و تولید آن حاصل تلاش‌های حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان است؛ از دیگر برنامه‌های انجام شده در آیین افتتاح مرکز تخصصی «طراحی و تولید محصولات فرهنگی – هنری جهاددانشگاهی استان کرمان» بود.

 

 

انتهای پیام
captcha