مهرواره محله همدل 57 هزار مشکل را ثبت و رفع کرد
کد خبر: 3987506
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

مهرواره محله همدل 57 هزار مشکل را ثبت و رفع کرد

در مراسم اختتامیه اولین مهرواره محله همدل بر لزوم گره‌گشایی از مشکلات کشور به همت مردم تأکید و اعلام شد: در طرح محله همدل، 57 هزار مشکل در سراسر کشور احصا شد.

گره‌‌های مردم به دست مردم باز می‌شود/ ثبت و رفع 57 هزار مشکل

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مهرواره محله همدل، امروز شنبه، نهم مردادماه با حضور برگزیدگان استانی این طرح از سراسر کشور به همت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، دبیر مهرواره محله همدل، با اشاره به اینکه این مهرواره از سوی یک جمع ایمانی برای تحقق امر ولی در جامعه، با رمز «یا زهرا(س)» طی ماه مبارک رمضان آغاز شد، گفت: این طرح با هدف به میدان آوردن ظرفیت‌ مردم برای حل مشکلات مردم رقم خورد. این یک حرکت‌ جهادی است که مدیون یک حرکت جمعی جامعه ایمانی است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح زبان مشترکی فارغ از دین، مذهب، قومیت، سن، منطقه جغرافیا و ... رقم زد که منجر به شناسایی 57 هزار مسئله در محلات شد، گفت: 16 هزار مسئله ثبت شده مربوط به مشکلات اقتصادی بود که از سوی کنشگران اجتماعی مرتفع شد.

دبیر مهرواره محله همدل ادامه داد: این زبان مشترک تا دورترین نقاط استان سیستان و بلوچستان یعنی نقاطی که حتی امکان برقراری ارتباط تلفنی نیز وجود ندارد، پیش رفت و یک جریان مبارک و دستاورد بزرگ را رقم زد.

وی ادامه داد: از مسائل و مشکلات شناسایی شده، 14 کلان مسئله و 108 ریز مسئله استخراج شد که از تهیه بسته‌های معیشتی تا رفع مشکل ازدواج، اشتغال، اهدای خون، آزادسازی زندانیان و ... در آن وجود داشت.

غلامی سخت‌ترین بخش انتخاب موفق‌ترین گروه‌ها و افراد در اجرای طرح محله همدل را ارزیابی اقدامات کیفی و تبدیل آنها به شاخص‌های کمی دانست و گفت: تلاش کردیم سنجه مناسبی برای بررسی عملکردها داشته باشیم.

وی ادامه داد: هیئت داوران در سه لایه شهرستانی، استانی و ملی، تشکیل و اقدامات افراد شرکت‌کننده در این مهرواره بررسی شد تا از بین 450 منتخب استانی، 48 نفر انتخاب شوند و از بین این افراد نیز 14 نفر به مرحله ملی راه‌ یافتند که عملکرد این افراد از طریق رسانه در معرض قضاوت و داوری مردم قرار گرفت و امروز برگزیدگان این طرح معرفی می‌شوند.

در ادامه احمد بابایی، شاعر کشورمان به شعرخوانی با محور مباهله پرداخت و تعدادی از روحانیون موفق در اجرای مهرواره محله همدل، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ما تجربه‌های تاریخی‌مان را جدی می‌گیریم و برای همه ما روشن شده که اعتماد به غرب و ابلیس و دنباله‌هایش گرهی از مشکلات ما باز نخواهد کرد، گفت: یاد حرف پدرها و مادرهایمان می‌افتیم که می‌گفتند، خودت دستت را به زانویت بگذار یا علی بگو و بلند شو.

وی یادآوری کرد: زمانی که پیامبر (ص) در حال حفر خندق بودند، آنهایی که می‌خواستند، مردم را از این کار رسول الله(ص) دلسرد کنند، جوسازی می‌کردند، ولی امام علی(ع) به پیامبر(ص) لبیک می‌گفت. آیا وعده فتوحات پیامبر(ص) محقق نشد؟

اراده‌‌های مردم گره‌گشا خواهد‌بود

قمی ادامه داد: ما پیشرفت را جدی گرفته‌ایم؛ ما مردم ایران خودمان دست به زانو می‌گذاریم و قدرتمند بلند می‌شویم. اراده‌‌های جمعی مردم گره‌گشای خود مردم خواهد‌ بود. حلقه‌های میانی از دل مردم برآمده که دلبستگی‌های ایمانی دارند.

وی اضافه کرد: ما مردم و حلقه‌های میانی محله و مسجد را جدی می‌گیریم. همیشه تجربه کرده‌ایم که وقتی دَرِ مساجد باز بوده، مشکلات مردم رفع شده است. در گام پیش رو هم همین را خواهیم دید که در باز مساجد گره‌گشا است و مسجدی‌ها بیش از بقیه ضابطه‌ها را رعایت می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: این مهرواره به صورت سالانه برگزار می‌شود و باید فرصتی فراهم کند که اراده به هم گره خورده مردم در محلات گره‌های بزرگ‌‌تر را باز کند و حاکمیت نیز از این اقدام حمایت کند.

اجرای گروه سرود اسرا و تجلیل از دیگر برگزیدگان این مهرواره، که اسامی و تصاویر آنان را در ذیل می‌بینید، ادامه‌بخش این مراسم بود.

گره‌‌های مردم به دست مردم باز می‌شود/ ثبت و رفع 57 هزار مشکل

انتهای پیام
captcha