ابراز اشتیاق شهروندان زامبیا به اسلام در ایستگاه صلواتی لوساکا + فیلم و عکس
کد خبر: 3987275
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

ابراز اشتیاق شهروندان زامبیا به اسلام در ایستگاه صلواتی لوساکا + فیلم و عکس

شهروندان زامبیا با استقبال از ایستگاه صلواتی ـ تبلیغی که مرکز اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در این کشور به مناسبت عید غدیر برپا کرده بود، اشتیاق خود را نسبت به اسلام و تشیع نشان دادند.

ابراز اشتیاق شهروندان زامبیا به اسلام در ایستگاه صلواتی لوساکا + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا از لوکاسا، مرکز اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در زامبیا برای نخستین‌بار در  شهر لوساکا، پایتخت این کشور اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی ـ تبلیغی کردند که از دیروز، ششم مرداد آغاز شد و به مدت چهار روز تا شنبه آینده ادامه دارد.

در این ایستگاه ضمن توزیع شیرینی و نوشیدنی، پوسترها و تراکت‌هایی به شهروندان زامبیا ارائه شد که در آن توضیح مختصری نسبت به عید غدیر داده شده است.

مدیر مرکز اسلامی زامبیا و تعدادی از طلاب فارغ التحصیل جامعة المصطفی نیز با حضور در این ایستگاه برای علاقه‌مندان درباره عید غدیر و جایگاه امامت و ولایت نزد شیعیان سخن گفتند.

تعداد قابل توجهی از شهروندان زامبیا تاکنون اشتیاق خود را نسبت به اسلام و تشیع ابراز داشتند و راه‌های ارتباطی با آنها اعلام شده تا طی روزهای آینده برای سؤالات بیشتر به مرکز اسلامی مراجعه کنند.

زامبیا کشوری محصور در خشکی در جوب قاره آفریقاست. پایتخت این کشور شهر لوساکا و زبان رسمی آن انگلیسی است. 95 درصد مردم این کشور مسیحی و بقیه از پیروان دیگر ادیان هستند.

به گفته «سوزگو زیمبا»، رئیس شورای عالی اسلامی زامبیا تعداد قابل توجهی از مردم زامبیا به دین اسلام مشرف شده‌اند و گواه این حقیقت، افزایش تعداد اماکن عبادی است که به مسجد و محل تجمع مسلمانان تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha