ویژه‌برنامه سراسری «از تبار قلم» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 3984961
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

ویژه‌برنامه سراسری «از تبار قلم» در کرمان برگزار شد

ویژه‌برنامه سراسری «از تبار قلم» با تجلیل از سید‌علی میرافضلی در استان کرمان و شعرای برجسته استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد برگزار شد.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، ویژه‌برنامه سراسری «از تبار قلم» با تجلیل از سید‌علی میرافضلی در استان کرمان و با حضور مجازی مخاطبینی از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد، یکشنبه 27 تیر‌ماه برگزار شد. در این برنامه، از نویسندگان مطرح کشوری سیدعلی میرافضلی از استان کرمان؛ قاسم سیاسر از استان سیستان و بلوچستان؛ پروانه ماندگاری از استان هرمزگان و حسین مسرت از استان یزد تجلیل شد.

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این مراسم با اشاره به آیه «ن والقلم و مایسطرون»، عنوان‌کرد: قلم برای نویسنده و نویسنده برای جامعه است؛ خداوند هدایت بشر را از طریق کتابی آسمانی قرار داد و همه پیامبران هم محور هدایت‌شان کتاب بوده است. نویسندگان نیز نسبت به مسائل جامعه شان بی‌تفاوت نبودند و برای مخاطبشان و جامعه می‌نویسند، این نوشتن‌ها باعث ایجاد گنجینه‌های ارزشمندی از کتب در کتابخانه‌های عمومی و شخصی شده است.

سیدعلی میرافضلی، نویسنده مطرح کرمانی نیز در این مراسم با بیان اهمیت کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب، بر مطالعه کتاب تأکید کرد و گفت: کتاب هیچ جایگزینی ندارد.

میرافضلی با اشاره به تأثیر کتابخانه‌ها در رشد نوجوانان از اساتید و معلمان کرمانی از جمله حسن رجبی بهجت، حمید نیک‌نفس و مهدی محبی که موجب رشد خلاقیت و گرایش وی به شعر شدند، تقدیر کرد.

پخش کلیپ معرفی استان و معرفی آثار نویسنده از بخش‌‌های دیگر این برنامه بود. در انتهای برنامه با اهدای لوح سپاس از طرف دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سید‌علی میرافضلی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha