سامانه‌ «مدیریت تابلوهای شهری» در کرمان رونمایی شد
کد خبر: 3982792
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

سامانه‌ «مدیریت تابلوهای شهری» در کرمان رونمایی شد

به همت شهرداری کرمان سامانه‌ «مدیریت تابلوهای شهری» در پنجاه‌وچهارمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، در پنجاه‌وچهارمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته یک افتتاح»، سامانه‌ی «مدیریت تابلوهای شهری» رونمایی شد. سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان، در این آیین که با حضور رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه امروزه شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ را باید به‌صورت سیستمی و ازطریق نرم‌افزارهای مختلف اداره کرد، افزود: دیگر با شیوه‌های سنتی نمی‌توان سازمان‌های بزرگی چون شهرداری کرمان را با حجم مراجعات و مسئولیت‌های فراوان اداره کرد.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری کرمان باید از سال‌های قبل با تجهیز زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز، به سمت سیستمی‌شدن خدمات و فرایندها حرکت می‌کرد، یادآور شد: با توجه به عقب‌ماندگی فراوان در این زمینه، از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، توجه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری در راستای تحقق شهرداری الکترونیک صورت گرفت و اقدامات ارزشمندی توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه‌ی سرمایه انسانی شهرداری و سازمان فاوا در این زمینه انجام شد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: معمولاً شروع استفاده از نرم‌افزارها با مقاومت‌هایی روبه‌رو است؛ چراکه سیستمی شدن فرایندها موجب شفاف‌سازی اطلاعات می‌شود و جلوی اقدامات سلیقه‌ای را می‌گیرد؛ بنابراین، عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند.

عالم‌زاده ادامه داد: شفافیت اطلاعات در نرم‌افزارها موجب می‌شود مدیران ارشد بتوانند بر انجام امور زیر مجموعه‌ی خود نظارت و کنترل داشته باشد و مردم نیز تا حد زیادی امکان رصد فعالیت‌ها را دارند.

وی تأکید کرد: در جریان اجرای نرم‌افزار «سامانه‌ی مدیریت تابلوهای شهری» نیز باید نظارت‌های دقیقی جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و ایجاد بازار سیاه اِعمال شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه سیستمی‌شدن فرایندها موجب جلوگیری از کاغذبازی می‌شود، خاطرنشان کرد: سیستمی‌شدن فرایندها همچنین امکان پیگیری درخواست‌ها را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند و موجب تسهیل و تسریع امور می‌شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری کرمان در حال عبور از مرحله‌ی شهرداری الکترونیک و در راه رسیدن به شهر و شهرداری هوشمند است، یادآور شد: سال گذشته 21 کیلومتر فیبر نوری در شهر کرمان اجرا شد و با اضافه شدن 58 کیلومتر فیبر نوری دیگر در سال‌جاری، زیرساخت‌های اساسی برای تحقق شهر هوشمند فراهم می‌شود.

وی ضمن تشکر از حمایت‌ها و تلاش معاونت‌های «مالی و اقصادی» و «برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری» در راستای خرید و استقرار نرم‌افزارهای خدماتی، بیان کرد: اینکه از چنین نرم‌افزارهایی در قالب پویش «افتتاح» رونمایی می‌شود، نشان از اهمیت سامانه و کارآیی آن برای شهروندان دارد؛ چراکه خدمت مهمی ارائه می‌شود و شهروندان باید در جریان آن قرار گیرند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: اهمیت فعالیت‌های زیرساختی، فرهنگی و فناورانه، کمتر از پروژه‌های‌ عمرانی نیست و باید آگاهی مردم را نسبت به خدماتی که ارائه می‌شود و کارکرد آن‌ها بالا ببریم.

محمدرضا معین‌زاده میرحسینی رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در این دوره اقدامات بی‌نظیری در زمینه‌ی الکترونیک و مکانیزه‌شدن خدمات شهرداری انجام شده که بسیار ارزشمند است، افزود: سیستمی‌شدن فرایندها باعث کاهش درصد خطا، اعتمادسازی، افزایش سرعت انجام کار و ارتقای رضایتمندی مردم می‌شود و نگاه شهروندان نسبت به شهرداری را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: با این اقدامات، نیاز به حضور مردم در شهرداری به حداقل رسیده است؛ بنابراین، لازم است آموزش به شهروندان درخصوص نحوۀ استفاده از این نرم‌افزارها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha