تجلیل از برگزیدگان نخستین «همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان»
کد خبر: 3982790
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶

تجلیل از برگزیدگان نخستین «همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان»

به همت شهرداری کرمان اولین «همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان» برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز 17 تیر ماه طی آیینی با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان، مدیران شهرداری و مسئولان دانشگاه «هایتک»، از 16 برگزیدۀ «نخستین همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان» تجلیل شد.

در این آیین، محمدعلی باقرزاده دبیر اجرایی همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان با تأکید بر اینکه رویکرد علمی در مدیریت شهری، موجب کاهش هزینه‌های شهرداری، کارایی و بهره‌وری سیستم مدیریت شهری و مانع اتلاف سرمایه‌ها می‌شود، گفت: اولین همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان، با دو هدف اصلیِ تقدیر از کارکنان شهرداری‌های استان که آثار پژوهشی ارائه می‌کنند و همچنین جذب مشارکت دانشگاهیان برگزار شد.

باقرزاده، به دریافت مقالات در هفت محور و ثبت آن در پایگاه استنادی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اولین دوره‌ی همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان با اخذ مجوز از پایگاه استنادی جهان اسلام برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله‌ی تخصصی به دبیرخانه‌ی همایش ارسال شد که بیشترین مقالات ازسوی کارکنان شهرداری کرمان ارائه شده است؛ گفت: داوری مقالات ارسالی توسط ۲۴ داور تخصصی از دانشگاه‌های مختلف کرمان ازجمله دانشگاه‌های هایتک، شهید باهنر، آزاد اسلامی و پیام نور واحد کرمان انجام شد.

باقرزاده با اشاره به اقدامات جهت پذیرفته شدن آثار نهایی در «سیویلیکا» (پایگاه مرجع دانش) گفت: این مقالات باعث رشد جایگاه علمی شهرداری می‌شود.

دبیر اجرایی همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان، با بیان اینکه در بخش مقالات، ۱۶ اثر انتخاب شد که تعدادی از آن‌ها متعلق به پرسنل شهرداری کرمان است، گفت: در بخش آثار پژوهشی نیز ۹۶ اثر ارائه شد که ۱۶ اثر را به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب کردیم.

باقرزاده، به برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی در حاشیۀ این همایش اشاره و خاطرنشان کرد:  برای عناوین کارگاه‌های آموزشی، نیازهای آموزشی واحد‌های مختلف و همچنین پیشنهادات برگزاری کارگاه‌ها را ازسوی اساتید دانشگاه و متخصصان شهری دریافت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع برگزاری چنین رویدادهایی، علاوه بر ترویج فرهنگ پژوهش، موجب تعامل بین شهرداری و پژوهشگران حوزه‌ی شهری و پژوهشکده‌ها خواهد شد، گفت: درتلاش هستیم این همایش با محوریت شهرداری کرمان و دانشگاه هایتک و مشارکت دانشگاه‌ها و شهرداری‌های استان، به‌صورت دوسالانه برگزار شود.

باقرزاده اظهار امیدورای کرد برای برگزاری همایش دوم، سامانۀ جامع پژوهش شهرداری‌های استان کرمان و اولین مجله علمی و پژوهشی مشترک دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته (هایتک) و شهرداری کرمان، راه‌اندازی شود.

گفتنی است، نخستین «همایش آموزش و پژوهش شهرداری‌های استان کرمان»،  از سال گذشته توسط شهرداری کرمان و با مشارکت شهرداری‌ها و دانشگاه‌های استان، در هشت محور عمران و امور زیربنایی، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات‌شهری و محیط‌زیست، ایمنی و بحران، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی و حقوق و حاکمیت شهری، مدیریت منابع انسانی و مالی و اقتصادی برگزار و آثار برتر معرفی شد.

انتهای پیام
captcha