افزایش ۱۰ درصدی پرداخت زکات در اشنویه
کد خبر: 3980313
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

افزایش ۱۰ درصدی پرداخت زکات در اشنویه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه گفت: امسال پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و برابر با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

ارسالی| افزایش 10 درصدی پرداخت زکات در اشنویهسامان چیانه، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست اظهار کرد: در این مدت مردم اشنویه 16 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند که به دو صورت نقدی و غیرنقدی بوده است.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت بد اقتصادی، پرداخت زکات در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشنویه ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری شده مربوط به 74 روستای این شهرستان بوده که برای کمک به بهبود وضعیت نیازمندان در همان روستاها نیز هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده برای کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، احداث و تعمیر مساکن روستایی نیازمندان و در مواردی برای انجام کارهای عمرانی از جمله ساخت پل و جاده‌های روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیانه در پایان تصریح کرد: در سطح اشنویه 75 فرد به همراه دو روحانی در کار جمع‌آوری زکات مشارکت داشته و همچنین این افراد وظیفه تبلیغ و تشویق مردم برای پرداخت زکات را نیز برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha