بی‌توجهی به نیازهای دینی جامعه منجر به حذف دین خواهد شد
کد خبر: 3977019
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
پیام معاون صدا همزمان با سالگرد تاسیس رادیو «معارف»؛

بی‌توجهی به نیازهای دینی جامعه منجر به حذف دین خواهد شد

علی بخشی‌زاده معاون صدا همزمان با سالگرد تاسیس رادیو معارف یادداشتی را به نگارش درآورد.

بی‌توجهی به نیازهای دینی جامعه منجر به حذف دین خواهد شدبه گزارش ایکنا متن پیام معاون صدا به شرح زیر است :

در بهمن ماه 1377 در سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و در جوار حوزه علميه پرافتخار شهر مقدس قم، شبکه  رادیویی معارف با مأموریت ترویج و تبلیغ رسانه‌ای نظام جامع علمی و عملی اسلام در تمام عرصه‌هاي زندگي فردي، خانوادگی و اجتماعي پا به عرصه دنیای رسانه گذاشت تا با توكل به خداي متعال و توسل به ارواح پاک پیشوایان معصوم «علیهم‌السلام» و تكيه بر پشتيباني علمی حوزه‌های علمیه و قدرت مدیریتی، هنری و تجهیزاتی سازمان صداوسیما به عنوان طلايه‌دار رسانه انقلابی، مصداق آشكار فرمايش حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام باشد كه فرمودند: «فی فیض العلم منه الی ساير البلاد». و اکنون در سالروز تأسیس «شبكه راديويي معارف» هستیم که رهبر معظم انقلاب  آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند.

شبکه رادیویی که فلسفه تأسيس و تقويت اين شبكه را بايد در مقابله با  جنگ تمام عيار رسانه‌ای  براي ترويج اندیشه‌های سكولار با هدف رنگ باختن ارزش‌ها و زندگي ديني، سست شدن بنيان خانواده، ترويج اباحي‌گري در ميان جوانان، از بين رفتن روحيه و ارزش‌هاي انقلاب و اسلام جست‌وجو كرد چرا كه در هیاهوی رسانه‌های مدرن و جنگ روایت‌ها، چنانچه نیازهای دینی جامعه به‌درستی تبیین و تحلیل نشود؛ حذف دین یا انزوای دینداران حتمی به نظر می‌رسد.

در این شرایط، رصد دقیق و به روز تغییرات و شناخت و به‌کارگیری پیشران‌های مؤثر  و ظرفیت‌های موجود  توانست شبکه رادیویی معارف را همچنان در شرایط رقابت، پیشتاز، مقاوم، ثابت و مانا کند. طوری که تهدیدها و کاستی‌ها را با بهره‌گیری از فرصت‌ها و قوت‌ها مدیریت کند و ابتکار عمل را در شرایط رقابت به دست گیرد.

لازمه «تشخص» و «سرآمدي» راديو معارف و تبديل اين شبکه ديني به رسانه  طراز مورد انتظار رهبر  معظم انقلاب، برنامه‌ریزی دقيق، كارآمد و خلاقیت و نوآوری در عرصه برنامه‌سازی است. که به یقین اهالی این شبکه در این مسیر اهتمام ویژه دارند و همچنان به تلاش مثال‌زدنی مشغولند.

 روشن است كه نيل به افق مورد انتظار یعنی جریان سازی و ارتقاء معرفت ديني روشن بينانه و ترويج رفتار ديني مخلصانه، علاوه بر هدف‌گذاری‌های دقيق براي فعالیت‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت، در گروِ پشتیبانی‌های فكري و معنوي حوزه‌های علميه به ويژه مراجع معظم تقليد و حمایت‌های فني، تجهيزاتي و مالي سازماني از "صدای فضیلت و فطرت" است، و با لطف خداوند و عنایت ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین، و نگاه همراه با لطف و مرحمت علما بزرگوار و مراجع عظیم الشان که همیشه این رسانه دینی را مورد تفقد قرار داده‌اند؛ این مهم به زودی تحقق‌یافتنی است. ان شاءلله

 

در پایان ضمن سپاس فراوان از تلاش و فداکاری‌های بی‌دریغ همکاران ارجمندم در رادیو معارف ، بیست و سومین سالروز تأسیس این شبکه  رادیویی  را به  همه همکاران گرانقدر و شنوندگان فرهیخته صدای فضیلت و فطرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

سربلندی، سعادت، سلامتی و توفیقات روزافزون ملت شریف ایران  را از پروردگار منان خواستارم.

 

علی بخشی زاده

معاون صدای رسانه ملی

انتهای پیام
captcha