کتاب «توحید و انسان کامل در قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3976979
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

کتاب «توحید و انسان کامل در قرآن» منتشر شد

کتاب «توحید و انسان کامل در قرآن» به قلم حسن رمضانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ در معرفی این کتاب آمده است: توحید اصل علوم، سرّ معارف، مایه دین، بنای مسلمانی و فارق دوست از دشمن است. هر طاعتی بدون توحید، بی‌ارزش و سرانجام آن تاریکی است. قرآن ناب‌ترین توحید را همراه با تمام مؤلفه‌ها، لوازم و آثارش در دسترس جامعه بشریت نهاده و آنان را به این شاهراه هدایت می‌کند. و نیز در میان انسان‌ها، انسان کامل تنها مظهری است که با توجه به قابلیت بالا و لیاقت ذاتی و امداد حق تعالی توانسته است اصل بنیادین توحید را به معنای حقیقی آن در خود به منصه ظهور برساند و بدین گونه دیگر انسان‌ها را از این حقیقت و آثار و برکاتش بهره‌مند سازد.

این کتاب تک‌نگاشتِ مقاله «توحید و انسان کامل در قرآن» از دائرةالمعارف قرآن کریم است که نگارش آن از قواعد و شیوه‌های دایرةالمعارفی پیروی می‌کند. در فصل اول این کتاب به موضوع توحید و فصل دوم به مبحث مورد انسان کامل پرداخته شده است.

کتاب «توحید و انسان کامل در قرآن» در ۱۴۸ صفحه، از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha