تمدن اسلامی بزرگترین خطر برای غرب است / روش‌های تبلیغ برای انتخابات
کد خبر: 3976853
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
استاد حوزه خواهران:

تمدن اسلامی بزرگترین خطر برای غرب است / روش‌های تبلیغ برای انتخابات

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تمدن اسلامی بزرگترین خطر برای غرب است، گفت: هانتینگتون بعد از پژوهش‌های متعدد به این نتیجه رسید که تمدن غرب رو به افول است و چند تمدن از جمله تمدن اسلامی، ظرفیت جایگزین شدن را دارند.

ارسال/به گزارش ایکنا؛ مریم معین‌الاسلام، استاد حوزه علمیه خواهران، 22 خردادماه در نشست «ضرورت و راهکارهای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات» گفت: ما حوزویان در زمانی مسئولیت تبلیغ را برعهده گرفته‌ایم که اسلام در هیچ مقطعی تا این اندازه با دشمنان روبه‌رو نبوده و امروز همه امکانات دشمن برای تخریب انقلاب اسلامی و اسلام به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: به تعبیر فوکویاما، دوره معاصر، دوره جنگ تمدنی است. وقتی این نظریه مطرح شد، آمریکا نسبت به تمدن غرب احساس خطر کرد. لذا پژوهشی را به ساموئل هانتینگتون سپرد تا وضعیت تمدن غرب را بررسی کنند. بعد از پژوهش‌های متعدد، به این نتیجه رسیدند که تمدن غرب رو به افول است و چند تمدن مانند چین و روسیه و تمدن اسلامی ظرفیت جایگزین شدن را دارد و در بین این تمدن‌ها، تمدن اسلامی بزرگترین ظرفیت را دارد. نتایج این تحقیق نشان داد که اسلام هم سرمایه اجتماعی و هم قدرت ارائه راه حل برای مشکلات امروز بشر را دارد. سپس کنفرانس‌های متعددی برگزار شد و به این نتیجه رسیدند که باید اسلام را تخریب کنند. لذا جنگ تمام‌عیاری را در ایران به راه انداختند. با پیروزی انقلاب، صهیونیسم بین‌الملل خطر بزرگی را احساس کرد و این دشمنی را به نهایت رساندند.

تمدن اسلامی بزرگترین خطر برای غرب است

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: امام خمینی مأموریت انقلاب را زمینه‌سازی برای ظهور برشمردند و دشمنان می‌دانند که ظهور امری قطعی است و با آن حیات سیاسی و اجتماعی آنها فروخواهد پاشید. بنابراین برای جلوگیری از آن، اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی را به نهایت رساندند. امروز در چنین فضایی تبلیغ دین را برعهده داریم. انقلاب اسلامی در نقشه کلان تمدنی، جایگاه والایی دارد. به همین دلیل امام فرمودند که نهضت اسلامی و انقلاب از جانب خدا هدایت شد و من هیچ‌کاره بودم.

وی اظهار کرد: مضامین روایات هم نشان می‌دهد که ایران در دوره آخرالزمان کانون یکسری تحولات خواهد بود. به همین دلیل وقتی از مقام معظم رهبری در مورد آینده انقلاب سؤال می‌شود، می‌فرمایند تا زمانی که مردم در صحنه باشند، خطری متوجه انقلاب نخواهد بود، زیرا خدا این انقلاب را طراحی و هدایت کرده است. در بعد اقتصادی، تحریم‌های شدید آنها را به اهدافشان نرسانده و تنها امید آنها فروپاشی از درون است. به همین دلیل برای نفوذ برنامه‌ریزی کردند تا به اهدافشان برسند. تغییر دولت‌ها همواره برای آنها امیدبخش بوده و زمان انتخابات با همه امکاناتشان وارد عرصه می‌شوند تا مردم را از رأی دادن منصرف کنند یا از دولتی حمایت می‌کنند که همسو با اهداف آنهاست؛ در دوره‌هایی با بودجه بیت‌المال مبلغانی از خارج به ایران می‌آمدند تا علیه انقلاب و مبانی آن سخن بگویند؛ فردی به نام جهانبگلو از تئوری‌پردازان غرب‌گرا وارد ایران شد و در دانشگاه‌های مختلف سخنرانی کرد.

قرآن جوامع را مسئول تغییر سرنوشت خود می‌داند

استاد حوزه علمیه گفت: به تعبیر قرآن می‌توانیم سرنوشتمان را تغییر دهیم و نباید فکر کنیم رأی دادن تأثیری ندارد؛ امام فرمودند اگر این نظام دچار مشکل شود، اسلام هم دچار مشکل خواهد شد. امروز نظام اسلامی و مردم ظرفیت آن را ندارد که جریانات همسو با غرب روی کار بیایند. مریم رجوی صریحاً به عربستان اعلام کرد که شما زمینه عدم مشارکت مردم را فراهم کنید، ما خودمان ایران را به آتش خواهیم کشاند. اینها محاسبه کرده‌اند که اگر مردم حضور خوبی داشته باشند و فرد اصلح را انتخاب کنند، اوضاع فعلی ساماندهی خواهد شد و وضعیت بهتر اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان القا می‌کنند که رهبری به حضور حداکثری نظر ندارد، اما ایشان حضور حداکثری را اصل می‌دانند، زیرا مشارکت بیشتر کشور را بیمه و نیز جمهوریت نظام را تثبیت و تقویت می‌کند. البته حضور حداکثری و انتخاب اصلح می‌تواند باعث عزت اسلام و انقلاب اسلامی شود. اخیراً در سوریه 95 درصد مردم به بشار اسد رأی داند. این روزها، وحدت بیش از هر چیزی درمانگر مشکلات کشور است و باید سعی کنیم کارها را با اخلاص و قصد قربت انجام دهیم، زیرا ماندگار و مؤثر است. بنابراین هر قدمی که در انتخابات اخیر برداریم، اقدامی در راستای تقویت دین است.

قول بلیغ و قابل فهم؛ مهمترین ابزار تبلیغ

معین‌الاسلام گفت: باید در گفت‌وگوهای این روزها قول لین داشته باشیم و قول خود را با سلام به دیگران شروع کنیم، ملاطفت به خرج دهیم و بیان ما همراه با دلسوزی و برهان باشد. قرآن کریم ما را به بیان سدید، لین، بلیغ و میسور دعوت فرموده است. البته تجربه نشان داده است که عملیات خیابانی در تبلیغ خیلی مهم است. گفت‌وگوی چهره به چهره خیلی اهمیت دارد و مبلغان باید از این ابزار به خوبی استفاده کنند.

وی بیان کرد: صحبت‌های کوتاه چند ثانیه‌ای در فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و جمع‌ها ابزار مناسبی برای تبلیغ است و در اماکن مقدس مانند حرم و مسجد، تبلیغ را فراموش نکنیم. بروشورهایی حاوی پیام‌ افرادی چون سردار قاسم سلیمانی تهیه شود و سرودهای خیابانی خوانده شود، زیرا این موارد تأثیرگذار و محرک است. باید جوانان را به کار بگیریم و هر خانه و محله را به یک ستاد تبدیل کنیم.

انتهای پیام
captcha