شرکت در انتخابات می‌تواند در شکل‌گیری جامعه مهدوی مؤثر باشد
کد خبر: 3976672
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

شرکت در انتخابات می‌تواند در شکل‌گیری جامعه مهدوی مؤثر باشد

یک کارشناس حوزه مهدویت بیان کرد: مردم با شرکت در انتخابات و انتخابی اصلح می‌توانند در شکل‌گیری جامعه مهدوی مؤثر باشند.

مردم با شرکت در انتخابات می‌توانند در شکل‌گیری جامعه مهدوی موثر باشندحجت‌الاسلام سعید شیری، مدرس حوزه علمیه شهرستان ملایر و کارشناس حوزه مهدویت، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با این وسعت برخاسته از عقیده به مهدویت است، اظهار کرد: در حقیقت این عقیده به مهدویت بوده که باعث ایجاد انقلاب اسلامی شده و اعتقاد به ولی‌فقیه به عنوان نائب امام زمان در جامعه در سایه این عقیده شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هم ایجاد و هم بقای انقلاب در گرو عقیده به مهدویت است، افزود: امام خمینی(ره) در این باره می‌فرمایند اگر عقیده به مهدویت و توکل به خداوند نبود قطعاً ما با یک یورش دشمن از بین می‌رفتیم اما این امام زمان(عج) بود که کشور ما را از آسیب‌ها در امان نگاه داشته است.

شیری تأکید کرد: شرکت حداکثری در انتخابات تجدید بیعت با همین عقیده است، ما به آینده‌ای روشن امیدوار هستیم و با ایجاد یک جامعه و نظام اسلامی حقیقی زمینه ظهور حضرت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما رأی می‌دهیم که زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم، افزود: در روایات داریم که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کنند صیحه و ندای آسمانی توسط جبرئیل و میکائیل بلند می‌شود که حضرت مهدی(عج) را با نام پدرش به جهانیان معرفی کند، در فلسفه این ندا آمده که مؤمنان از این ندای آسمانی به آینده امیدوار و کفار ناامید می‌شوند.

شرکت در انتخابات؛ پیامی ناامید کننده برای دشمنان

این کارشنای حوزه مهدویت گفت: شرکت در انتخابات هم پیامی مشابه پیام جبرئیل در زمان ظهور را دارد، مؤمنان از این حضور خوشحال و کافران نیز ناامید می‌شوند چراکه دسیسه‌های آنها به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌که ملاک مردم در تعیین مسئولان نظام اسلامی تقوا باشد قطعاً مقدمات ظهور فراهم خواهد شد، امام راحل می‌فرمایند «مسئولان باید بدانند انقلاب ما محدود به انقلاب ایران نیست، انقلاب ما شروع انقلابی بزرگ بوده که آن هم پرچم داری حضرت حجت است.» مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از رسالتی که دارند منصرف کند خطر بزرگ و سهمگین متوجه انقلاب خواهد بود گرچه دولت اسلامی باید در پی تحقق نیازهای ملت باشد اما این به آن معنا نباشد که مردم را از ایجاد حکومت بزرگ جهانی منصرف کند، این مسئولیت بزرگ همان حرکت به سمت جامعه ظهور و مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است که اگر این امر اتفاق بیافتد جامعه‌ای سراسر عدالت و با رفاه و آسایش خواهیم داشت.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه مردم کشور ما تاکنون مشکلات بسیاری را تحمل کرده‌اند، افزود: در جنگ جهانی دوم با اعلام بی‌طرفی بسیاری از مردم کشته شدند، در هشت سال دفاع مقدس بهترین جوانان کشور به خاک و خون کشیده شدند، اما با صبوری و امید مردم به مهدویت از همه این مشکلات عبور کرده و نتیجه آن برپایی جشن پیروزی انقلاب در کاخ صدام، تشکیل حزب‌الله در لبنان، تشکیل جبهه فاطمیون در افغانستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه چشم امید همه کشورهای اسلامی به انقلاب ایران است، ادامه داد: اکنون مقاومت مردم یمن و همچنین مردم مظلوم فلسطین برخاسته از نظام جمهوری اسلامی است.

شیری اضافه کرد: پیشرفت‌های مختلف هسته‌ای، پزشکی و سایر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نشان از این است که مشکلات حل شدنی هستند، آموزه‌های مهدوی هم به ما می‌گویند که آینده روشن و وعده مومنان قطعی است.

این متخصص حوزه مهدویت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وعده‌های دروغین کاندیدها ناامیدی مردم را در پی خواهد داشت، افزود: متأسفانه مهم‌ترین پیامد وعده‌های دروغین بدبین شدن جامعه به نظام اسلامی در رفع مشکلات است که باعث دلسردی افراد جامعه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha