ضرورت حضور مردم در مدیریت کشور
کد خبر: 3976663
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
آیت‌الله اعرافی بیان کرد؛

ضرورت حضور مردم در مدیریت کشور

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت حضور مردم در مدیریت کشور، اظهار کرد: از خادمی مردم در امداد و برنامه‌ریزی‌های کشور نباید غافل شد، تلاش ما این است تا در پاسخگویی به مسائل ارتقا یابیم، مسیر پیچیده است، اما تلاش خود را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا در عرصه‌های مختلف شاهد شکوفایی و عظمت اسلام و انقلاب باشیم.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با حضور در مسجد النبی(ص) محله نبرد و در جمع روحانیون و شهروندان با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه قم در دانش و دین، اظهار کرد: سلسله دانش‌های حوزه علمیه بدون انقطاع به بیش از هزار سال گذشته باز می‌گردد. حوزه‌های علمیه ما از چنین تاریخ بزرگ و عظمتی برخوردار است؛ این‌ها تعارف نیست بلکه در واقعیت متوجه این عظمت هستیم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه قم دبیرخانه‌ای تشکیل داده و کارهای مفصلی در حال انجام است تا صد سال عملکرد حوزه را برای عموم بیان کنیم. در این ۱۰۰ سال به خصوص در این چهار دهه پس از انقلاب اسلامی شاهد تحولات مهم و عظیمی در حوزه‌های علمیه بودیم.

امام جمعه شهر مقدس قم افزود: حوزه علمیه قم علاوه بر بحث علمی، گسترشی چشمگیر در حوزه جغرافیایی خود پیدا کرده است، در تاریخ تشیع این گستره بین‌المللی علوم و منابع اسلامی سابقه نداشته است. امروز سفره اهل بیت(ع) در بیش از ۱۰۰ کشور جهان باز شده است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: امروز ده‌ها هزار نفر در ده‌ها کشور جهان وارد تحصیلات حوزوی شده‌اند، هم در حوزه علم و دانش و هم در فقه‌های معاصر، علوم انسانی و اجتماعی و ... اکنون در حال تدریس علوم اسلامی هستیم.

عضو هیئت امنای جامعه المصطفی افزود: حوزه علمیه قم در ۵۰ سالگی خود مبدأ نهضت عظیم خود شد که در پس آن نظام اسلامی شکل گرفت. ما باید قدر این ملت را بدانیم و این ملت را در صحنه نگهداریم‌.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: از خادمی مردم در امداد و برنامه‌ریزی‌های کشور نباید غافل شد، تلاش ما این‌ است تا در پاسخگویی به مسائل ارتقا یابیم، مسیر پیچیده است اما ما تلاش خود را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا در عرصه‌های مختلف شاهد شکوفایی و عظمت اسلام و انقلاب باشیم.

انتهای پیام
captcha