انتقاد کلیسای کاتولیک اتریش از انتشار «نقشه اسلام»
کد خبر: 3976650
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

انتقاد کلیسای کاتولیک اتریش از انتشار «نقشه اسلام»

کلیسای کاتولیک اتریش از نقشه اسلام سیاسی که از سوی دولت این کشور در اینترنت منتشر شده و محل صدها سازمان اسلامی را مشخص کرده است، انتقاد کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الخبر، نقشه جنجالی اسلام سیاسی اتریش، بیش از 600 مسجد و انجمن اسلامی را به همراه آدرس و تصاویر اعضای آنها ارائه کرده است.
 
کاردینال کریستف شونبرون، رئیس کلیسای کاتولیک اتریش با انتقاد از انتشار این نقشه در بیانیه‌ای نوشت: ایجاد این احساس در جامعه درباره اینکه فلان مجموعه یا گروه دینی است، شک و شبهه عمومی را در پی خواهد داشت و مسئله‌ای خطرناک است.
 
وی همچنین علت هدف قرار گرفتن یک مجموعه دینی در میان گروه‌های مختلف دینی در این کشور را در این پیام خواستار شد.
 
در همین راستا، اومیت وورال، رئیس هیئت اسلامی اتریش نیز این نقشه سیاسی را یک تهدید بزرگ امنیتی برای مسلمانان عنوان کرد. سازمان جوانان مسلمان اتریش نیز اعلام کرد که از زمان انتشار این نقشه در اینترنت در اواخر ماه می، شماری از مسلمانان در معرض تعرضات مختلف قرار گرفته‌اند و به یک مسجد نیز بی‌حرمتی شده است.
 
از سوی دیگر، دانیل هولتگن، نماینده ویژه شورای اروپا در رابطه با جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان، از دولت اتریش خواست تا این نقشه را حذف کند.
 
یادآوری می‌شود، اقدام دولت اتریش در رونمایی از نقشه اسلام سیاسی در فضای مجازی با اعتراض انجمن‌ها و نهادهای اسلامی مواجه شد و این نهادها تأکید دارند که دولت برای برچسب زدن به همه مسلمانان به عنوان یک خطر این برنامه را طرح کرده است.

در این نقشه اسامی و نشانی ۶۲۳ مسجد و تشکل اسلامی در این کشور درج شده است. علاوه بر آن درباره ارتباطات مساجد و تشکل‌های اسلامی با خارج نیز در این نقشه اطلاعاتی ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha