تقویت نیروهای نظامی از مهم‌ترین شاخص‌های دولت اسلامی است + فیلم
کد خبر: 3976507
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
شاخص‌های دولت اسلامی در کلام حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم / ۱۰

تقویت نیروهای نظامی از مهم‌ترین شاخص‌های دولت اسلامی است + فیلم

عضو مجلس خبرگان رهبری در دهمین قسمت از سلسله درس‌گفتارهای «دعوت» با بیان اینکه دفاع از هویت دینی و ملی جامعه اسلامی وظیفه‌ای مهم هست، گفت: برای تحقق این وظیفه لازم هست کشور از یک نیروی نظامی قوی و مقتدر برخوردار باشد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌، حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه انتخابات ریاست‌‌جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌های این مباحث شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت دهم در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

تقویت نیروهای نظامی جهت حراست از ارزش‌های دینی و ملی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دولت اسلامی است. خداوند متعال در آیه 39 سوره مبارکه حج اجازه دفاع را برای کسانی که مظلوم واقع شده‌اند، صادر فرموده است: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ(39) الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا ...(40)»، در این آیات جهاد و دفاع به‌عنوان عنصر اصلی بازدارنده دشمن از تعرض به ارزش‌‌های ملی و دینی معرفی شده است، اگر جهاد نباشد دنیاطلبان اثری از مراکز دینی اعم از مساجد، کلیساها، صومعه‌ها و کنیسه‌ها باقی نخواهند گذاشت.

خداوند متعال در سوره مبارکه انفال هم اشاره می‌کند به ماجرای جنگ بدر که تعدادی از مسلمانان برای شرکت در این جنگ به شدت نگران بودند، پیامبر گرامی اسلام با آن‌ها گفت‌وگو می‌کردند، اما آن‌ها نمی‌پذیرفتند، بالاخره خدای متعال به آن‌ها وعده‌ای داد و آن‌ها همراه شدند، بعد از درگیری نظامی با نظم موجود زمان خودشان که گریزی هم از این درگیری نبود، خدای متعال نصرت و تأیید خودش را شامل حال آن‌ها کرد و موجب شد که مؤمنان پیشرفت کنند، این سنت همیشگی الهی است.

اگر جهاد و دفاع نبود، اگر تلاش‌های امثال شهید محمد جهان‌آرا نبود، توفیق فتح خرمشهر را پیدا نمی‌کردیم، اگر جهاد و دفاع نبود و تلاش‌های امثال حاج قاسم سلیمانی نبود امروز داعش در خانه ما قرار می‌گرفت، اگر جهاد و دفاع نبود و حمایت‌های ایران اسلامی از مظلومان فلسطین نبود، امروز فلسطین با اقتدار در برابر اسرائیل غاصب از خودش دفاع نمی‌کرد. «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» هر چه می‌توانید خودتان را در برابر دشمن قوی کنید.

دفاع از هویت دینی و ملی جامعه اسلامی وظیفه‌ای مهم هست که برای تحقق این وظیفه لازم هست کشور از یک نیروی نظامی قوی و مقتدر برخوردار باشد؛ بنابر این حمایت از ارتش، سپاه پاسداران، تقویت نیروهای نظامی و قدرت دفاعی کشور از همین جهت بسیار مهم و حیاتی قلمداد می‌شود و از این جهت می‌شود این موضوع را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دولت اسلامی دانست.»

انتهای پیام
captcha