اخراج استاد یهودی دانشگاه هامبورگ به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3976462
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

اخراج استاد یهودی دانشگاه هامبورگ به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی

مسئولان دانشگاه هنرهای زیبا در هامبورگ، «آدام برومبرگ»، یکی از استادان یهودی این دانشگاه را به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی اخراج کردند.

به گزارش ایکنا، در اواسط ماه می، آدام برومبرگ، استاد عکاسی دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ در صفحه اینستاگرام خود، دولت اسرائیل را به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی کرد.

وی گفت که راستگرایان افراطی در غزه، به مردم فلسطین و حماس حمله می‌کنند. برومبرگ، علاوه بر رژیم صهیونیستی، خواستار تحریم سازمان‌ها و انجمن‌های فرهنگی شد که با این رژيم همکاری می‌کنند. به طور مثال، او از موزه «زابلودویچ» در لندن نام برد که با رژیم صهیونیستی همکاری نزدیکی دارد.

این استاد دانشگاه، همچنین اطلاعات زیادی از مراکز فرهنگی و هنرمندان آلمانی که تحت نفوذ اسرائیل کار می‌کنند، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. او خطاب به همه هنرمندان آلمان و سایر نقاط جهان گفت که در صورت همکاری با اسرائیل، شریک جرم آن‌ها خواهند بود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، از آن زمان، برخی کاربران طرفدار رژیم صهیونیستی در اینستاگرام، این استاد دانشگاه را به یهودی‌ستیزی متهم کردند. این در حالی است که برومبرگ، یهودی است و خانواده‌‌اش از بازماندگان هولوکاست هستند. همچنین او در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی بزرگ شده است و تجربیات زیادی از رفتارهای نژادپرستانه دارد. با این وجود، خبرها حاکی از آن است که مسئولان دانشگاه هنرهای زیبای هامبورگ نیز به بهانه یهودی‌ستیزی به همکاری خود با این مدرس دانشگاه پایان داده‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند که تحریم سازمان‌ها و انجمن‌هایی که با اسرائیل همکاری دارند، براساس قوانین آلمان، یهودی‌ستیزی محسوب می‌شود. چرا که پارلمان فدرال آلمان(بوندستاگ) در سال ۲۰۱۹، قانونی را تصویب کرد که براساس آن، کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل به عنوان یهودی‌ستیزی طبقه‌بندی می‌شود.

برومبرگ در سال ۱۹۷۰ در آفریقای جنوبی در یک خانواده یهودی متولد شد. خانواده او از بازماندگان هولوکاست بودند. این استاد دانشگاه، از ۱۶ سالگی علیه آپارتاید فعالیت‌های زیادی داشته است.

انتهای پیام
captcha