رونمایی از پوستر همایش ملی «بزرگداشت سیدجعفر شهیدی» در لرستان
کد خبر: 3976453
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رونمایی از پوستر همایش ملی «بزرگداشت سیدجعفر شهیدی» در لرستان

طی مراسمی پوستر همایش ملی «بزرگداشت و بررسی اندیشه‌های علامه شهیدی» امروز، 19 خرداد در سالن اجتماعات استانداری لرستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر کنگره «بزرگداشت سیدجعفر شهیدی» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، همایش ملی بزرگداشت علامه سیدجعفر شهیدی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، وزارت علوم، دانشگاه‌های محل تدریس این استاد برجسته و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، ششم مردادماه امسال به میزبانی شهرستان بروجرد برگزار می‌شود که در این راستا پوستر مربوط به این همایش ملی، طی مراسمی امروز، 19 خردادماه با حضور جمعی از مدیران در سالن اجتماعات استانداری لرستان رونمایی شد.

این همایش ملی در محورهای «غدیرشناسی در اندیشه‌های علامه شهیدی»، «امام علی(ع) ‌شناسی در اندیشه‌های علامه شهیدی» و «نهج‌البلاغه‌شناسی در اندیشه‌های علامه شهیدی» برگزار می‏‌شود که مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش ملی واقع در بروجرد، کیلومتر سه جاده خرم‎آباد، دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تا دهم تیرماه سال جاری اعلام شده است.

یادآور می‌‏شود، سيد‌جعفر شهيدی، فرزند سيد‌محمد سجادی از دانشمندان و مفاخر بزرگ ادبی ايران در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در شهر بروجرد به دنيا آمد، وی دوران تحصيل ابتدايی و اندكی از متوسطه را در اين شهر و ادامه آن را در تهران به انجام رساند.

علامه شهيدی ابتدا به نام سجادی معروف بود كه بعدها تغيير شهرت داده و با نام شهيدی در مراكز علمی و دانشگاهی شهرت پيدا كرد. از تأليفات شهيدی می‎توان به مهدويت و اسلام ۱۳۲۴، جنايات تاريخ، چراغ روشن در دنيای تاريک‌(يا زندگانی امام سجاد)، تصحيح براهين‌العجم اثر مورخ‎الدوله سپهر، ابوذر غفاری نخستين انقلابی اسلام، شير زن كربلا اثر بنت‎الشاطی، انقلاب بزرگ اثر طه حسين، ترجمه نهج‎البلاغه ترجمات و محمد، خاتم پيامبران، مقاله از ولادت تا بعثت، محيط ادب، مجموعه سی‏‌گفتار اشاره کرد.

دريافت استادی افتخاری از دانشگاه پكن، رياست افتخاری انجمن بين‌المللی استادان زبان و ادبيات فارسی، استاد ممتازی از دانشگاه تهران، دريافت نشان درجه يک علمی از رئيس جمهوری در سال۱۳۷۴ از افتخارات علامه شهيدی است.

شهيدی در ۲۳ دی ۱۳۸۶ درگذشت. وی در سال ۱۳۷۴ منزل مسكونی‎اش را به شهرداری نارمک واگذار كرده است و اين خانه در همان سال به كتابخانه عمومی دكتر شهيدی تبديل شد.

انتهای پیام
captcha