انقلاب اسلامی؛ آغاز تحولی نوین در سطح بین‌المللی
کد خبر: 3976030
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

انقلاب اسلامی؛ آغاز تحولی نوین در سطح بین‌المللی

دانشیار و رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی به عنوان ثمره تلاش حضرت امام خمینی(ره)، پس از دوره حضور ائمه (علیهم السلام) پدیده‌ای بی‌نظیر بوده و آغاز تحولی بزرگ در سطح جهان دو قطبی آن روز و ایجاد قطبی جدید در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی همت بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی و شهدای ۱۵ خرداد و شهادت رئیس مذهب تشیع در مجتمع خوابگاهی غدیر اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان ثمره تلاش حضرت امام خمینی(ره)، پس از حضور ائمه علیهم السلام تاکنون پدیده‌ای بی‌نظیر بوده و آغاز تحولی بزرگ در سطح جهان دو قطبی آن روز و ایجاد قطبی جدید در عرصه بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه سه ویژگی اصلی راز موفقیت حضرت امام‌(ره) بود، گفت: سه ویژگی اساسی در حضرت امام(ره) بود که عامل موفقیت ایشان در این کار بزرگ شد. ویژگی نخست اینکه امام فهم صحیح و دقیقی از دین اسلام داشتند، به طوری که ایشان اسلام را دین سیاست و پویا در عرضه اجتماع تفسیر کردند و نسبت به آن چین اعتقادی داشتند.

استادیار جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: ویژگی دوم امام خمینی اقدام و عمل شجاعانه تحقق دین اسلام در صحنه سیاسی اجتماعی است و ویژگی مهم دیگر امام(ره) اخلاص و قیام برای خداوند بود که تضمین‌کننده کارایی دو ویژگی قبل است، زیرا اگر انسان فهم درستی از دین پیدا کند و اقدام شجاعانه هم داشته باشد، ولی برای خدا نباشد، به موفقیت نهایی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: امام خمینی‌(ره) این ویژگی‌ها را از مکتب امام صادق علیه السلام آموخته‌اند و با این کار بزرگ خود، ظرفیت عظیم مکتب امام صادق علیه السلام را به منصه ظهور رساندند.

انتهای پیام
captcha