گلچین: آموزش اخلاق با زبان طنز موثرتر است
کد خبر: 3975933
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
ظرفیت‌های نمایشی طنز در ترویج اخلاق/ 2

گلچین: آموزش اخلاق با زبان طنز موثرتر است

یک بازیگر گفت: معتقدم بیان آموزه‌های اخلاقی و دینی در کارهای نمایشی با طنز که زبانی شیرین دارد جذابتر است.

مرجانه گلچین؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، در پاسخ به این سوال که آیا موضوعات اخلاقی و دینی در کارهای طنز بهتر جواب می‌دهد یا جدی؟ پاسخ داد: اینکه بخواهیم موضوعات ارزشی را در قالبی خاص خلاصه کنیم در حقیقت محصور کردن مفاهیم دینی است. برای مثال در کارهایی چون «بزنگاه» یا «بوتیمار» که ساختار و فرمی طنز دارند بسیاری از آموزه‌های اخلاقی با زبانی شیرین بیان می‌شوند و تماشاگر هم با آن ارتباط برقرار می‌کند، بنابراین اگر نحوه بیان موضوع به شکلی خوب انجام شود دیگر مهم نیست موضوعات مورد نظر در چه ژانری به مخاطب عرضه می‌شود.

وی با افسوس از اینکه پیشنهادات بسیاری از مواقع تکراری هستند، تصریح کرد: من در ۱۸ سالگی بازی در «شب بیست و نهم» را تجربه کردم که به نظرم بهترین فیلم در ژانر خودش بود، همچنین بازی در سریال «نفس گرم» نشان داد، اگر موقعیت برای بازیگر به درستی فراهم باشد قادر است در هر نقش حضوری پررنگ و موثر داشته باشد.


بیشتر بخوانیم

راد: ترویج اخلاق طنز فاخر می‌خواهد/ هجو ظرفیت اخلاقیات را ندارد


این بازیگر پیرامون بازی در سریال «بوتیمار» اظهار کرد: آنگونه که من از بازتاب نظرها در صفحه شخصی خودم در فضای مجازی استنباط کردم فکر می کنم مردم کار را پسندیده باشند، البته هیچ فیلم یا سریال عاری از نقطه ضعف نیست اما فکر می‌کنم این مجموعه با توجه به شرایط موجود، توانست رضایت مخاطبان را جلب کند. البته نباید سریال ها را با یکدیگر مقایسه کرد. برای مثال میزان مخاطب «بوتیمار» را با دیگر کارها بسنجیم، چون هر اثری اقتضائات خود را دارد.

انتهای پیام
captcha