امام (ره)؛ الهام‌بخش زندگی فردی و اجتماعی انسان
کد خبر: 3975599
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
معاون فرهنگی – تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد؛

امام (ره)؛ الهام‌بخش زندگی فردی و اجتماعی انسان

معاون فرهنگی – تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: بُعد علمی، معنوی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) برای همه ما الهام‌بخش و الگوست و باید مورد توجه نسل‌های آینده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی قدوسی، معاون فرهنگی – تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در نمازخانه ستاد مرکزی جامعةالمصطفی(ص) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امام خمینی(ره)، در حقیقت الگویی هستند که در این عصر و زمان کنونی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و الهام‌بخش زندگی فردی و اجتماعیمان باشد.

معاون فرهنگی - تربیتی جامعةالمصطفی(ص) استقامت در راه خدا را از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: امام(ره) به عنوان جانشین و وارث انبیا، در مسیر الهی و تحقق حاکمیت ارزش‌های دینی و معنوی حرکت کرد و در مسیر بندگی خداوند متعال استقامت ورزید.

کریمی قدوسی با بیان اینکه قرآن کریم بندگی حق تعالی در همه ابعاد زندگی انسان و پرهیز از حاکمیت طاغوت را از اهداف بعثت انبیای الهی ذکر می‌کند، خاطرنشان کرد: بندگی خداوند متعال، همه ابعاد وجودی انسان را شامل می‌شود؛ حاکمیت حق بر همه ابعاد زندگی انسان، از اصول بعثت انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حاکمیت طاغوت در جامعه حکم‌فرما باشد، عرصه برای حاکمیت حق و اجرای ارزش‌های معنوی و الهی تنگ خواهد بود، اذعان کرد: اگر حاکمیت غیرالهی در جامعه وجود داشته باشد، جامعه نیز به سوی ظلم، فساد و فحشا سوق داده خواهد شد.

معاون فرهنگی - تربیتی جامعةالمصطفی، با تأکید بر اینکه پیامبران الهی برای زمینه‌سازی حاکمیت حق در همه ابعاد مبعوث شده‌اند، اظهار کرد: سرآغاز مبارزه‌های پیامبران الهی، از دعوت مردم به حاکمیت الهی بر تمام شئون زندگی آغاز شد تا امت و ملت را از حاکمیت طاغوت به سوی آزادی و بندگی الهی سوق دهند.

وی حکم فرمایی قانون خدا و رعایت حلال و حرام خدا را از تأکیدات انبیای الهی دانست و تصریح کرد: جنگ، درگیری و نزاع میان کفر و ایمان همواره وجود دارد؛ امام خمینی(ره) مردم را به سوی بندگی خدا دعوت می‌کردند.

معاون فرهنگی - تربیتی جامعةالمصطفی مبارزه با ظلم، ستم و مفاسد اجتماعی و اخلاقی را از مهم‌ترین رویکردهای امام خمینی(ره) توصیف و با بیان اینکه حرکت در مسیر حق، نیازمند تحمل دشواری و سختی است، اظهار کرد: امام راحل با نهراسیدن از باطل، تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از حاکمیت طاغوت و ستم، سختی‌های مسیر را با جان و دل پذیرفتند.

وی، با بیان اینکه راه امام، راه استقامت و پایداری و تحمل است، ابراز کرد: نجات و پیروزی در سایه مقاومت، ایستادگی و پایداری در مسیر حق به وجود می‌آید، همان گونه که مقاومت فلسطین با پایداری در مسیر حق توانست در کمتر از دوازده روز، با سربلندی مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستند و این رژیم غاصب را با شکست مفتضحانه دیگری روبه‌رو سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی تصریح کرد: برای رسیدن به سربلندی راهی جز مقاومت و استقامت نداریم. امام سجاد (ع) در دعایی می‌فرمایند: «وَ نَعُوذُ بِکَ مِنْ سُوءِ السَّریرَةِ، وَاحْتِقارِ الصَّغیرَةِ، وَ اَنْ یَسْتَحْوِذَ عَلَیْنا الشَّیْطانُ، اَوْیَنْکُبَنَا الزَّمانُ، اَوْیَتَهَضَّمَنَا السُّلْطانُ»؛ برای اینکه در نظام سلطه هضم نشویم، باید راه ایستادگی و پایداری را در پیش بگیریم؛ امروز جریان مقاومت با پایداری در مسیر حق، راه پیروزی بر دشمنان خدا را در پیش گرفته است.

انتهای پیام
captcha