راهبرد اصلی جامعةالمصطفی تقریب مذاهب اسلامی است
کد خبر: 3974810
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

راهبرد اصلی جامعةالمصطفی تقریب مذاهب اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی گفت: جامعةالمصطفی العالمیه عضو اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی شامل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و رؤسای دانشگاه‌های جهان است و راهبرد اصلی آن، تقریب میان مذاهب اسلامی است.

راهبرد اصلی جامعةالمصطفی تقریب مذاهب اسلامی است

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، امروز دوشنبه 10 خردادماه، در دیدار استاندار ایالت برتوا در جنوب کامرون که در ستاد مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به محمدجعفر، جامعةالمصطفی را دانشگاه اسلامی بین‌المللی توصیف کرد و افزود: این مجموعه عضو اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی شامل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و رؤسای دانشگاه‌های جهان است و در‌های آن به روی همه علاقه‌مندان تحصیل به علوم اسلامی گشوده است و از اقصی نقاط جهان امروز دانش‌پژوهانی در حال تحصیل در این مرکز هستند.

وی راهبرد اصلی المصطفی را تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی و تعامل میان پیروان ادیان الهی خواند و اظهار کرد: تحصیل طلاب و دانشجویان اهل سنت و نیز دانش‌پژوهانی از دیگر ادیان الهی در واحد‌های آموزشی جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، گواهی روشنی بر این مدعی است.

رئیس جامعةالمصطفی محدوده این مرکز را علمی و دانشگاهی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از راهبرد‌های المصطفی، خوداتکایی واحد‌های آموزشی و خودکفایی آن‌ها در تأمین هزینه‌ها، از روش‌های متناسب با شأن علمی و دانشگاهی مجموعه است. در این زمینه، اقداماتی خوبی در برخی واحد‌های المصطفی صورت گرفته است که از این تجربیات می‌توان در کامرون نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام عباسی، ضمن تقدیر از اعلام آمادگی محمدجعفر برای همکاری در پیشبرد فعالیت‌های علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی در کامرون، اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها موجب ارتقای خدمات علمی جامعةالمصطفی در این کشور شود.

در ادامه نیز محمدجعفر، استاندار ایالت برتوا در جنوب کامرون ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، روابط ایران و کامرون را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نمایندگی جامعةالمصطفی از حدود دو دهه پیش در کامرون فعال است و جا دارد از خدمات ارزنده شما تشکر کنم.

استاندار ایالت برتوا با اعلام آمادگی برای تعامل در مسیر ارتقای جایگاه جامعةالمصطفی در کامرون، رسمی شدن مدارک نمایندگی جامعةالمصطفی، راه‌اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، حمایت بیشتر از دانش‌پژوهان را از زمینه‌های ممکن برای این همکاری عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha