ارتباط‌گیری با جامعه هدف؛ نیاز اصلی مؤسسات قرآن / در میان دغدغه‌ها مجالی برای تبلیغ نداریم
کد خبر: 3971962
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
به بهانه روز ارتباطات؛

ارتباط‌گیری با جامعه هدف؛ نیاز اصلی مؤسسات قرآن / در میان دغدغه‌ها مجالی برای تبلیغ نداریم

مدیر مؤسسه قرآنی نور ایمان خراسان گفت: حقیقت اینجاست که همه مؤسسات به الزام داشتن فردی برای ارتباط‌گیری با جامعه هدف در کادر واقف هستند، اما وقتی حتی در پرداخت اجاره بهای مکان مؤسسه خود مانده و مربیان آنان نیز گاهی بدون دریافت حق‌الزحمه و یا گاهی با مبالغ اندک تدریس می‌کنند، دیگر مجالی برای تبلیغ باقی نمی‌ماند.

ارتباط‌گیری با جامعه هدف؛ نیاز اصلی مؤسسات قرآنی / در میان دغدغه‌ها مجالی برای تبلیغ نداریمخدیجه عباسی، مدیر مؤسسه قرآنی نور ایمان خراسان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر قرار است فعالیت‌های قرآنی ترویج پیدا کند، باید برای ادامه فعالیت‌ها و بسط و گسترش آن‌ها بیشتر با جامعه هدف خود ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: این ارتباط منوط به داشتن ویژگی‌هایی از جمله داشتن سواد کافی، برخورداری از لحن مناسب برای ارتباط با مخاطب و برخورداری از سواد رسانه‌ای به‌خصوص در این شرایط برای استفاده بهتر از فضای مجازی است تا پاسخ منطقی از این ارتباط بگیریم.

این فعال قرآنی اظهار کرد: در حقیقت مؤسسات قرآنی باید مانند هر نهاد دیگری، فردی را داشته باشند تا بتواند فعالیت‌های مؤسسه را تبلیغ و با جامعه هدف ارتباط برقرار کند.

عباسی تصریح کرد: داشتن یک رابط رسانه‌ای برای هر مؤسسه یا جمعی از مؤسسات، امری است که برای ارائه قوی برنامه‌ها در مقیاس وسیع‌تر و براساس نیاز جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: تبلیغ یکی از اصول اساسی در دین محسوب می‌شود و اهمیت این مقوله در دین اسلام و ارائه مفاهیم دینی و قرآنی آنقدر زیاد است که پیامبر گرامی اسلام(ص) به حضرت علی(ع) می‌فرمایند «ای علی؛ اگر خداوند به دستان تو انسانی را هدایت کند، از آنچه خورشید بر آن تابیده برای تو بهتر است.»

عباسی ادامه داد: با همه این مزایا، اما حقیقت اینجاست که همه مؤسسات به الزام داشتن چنین فردی در کادر و ضرورت اجرای این‌گونه فعالیت‌ها واقف هستند، اما وقتی حتی در پرداخت اجاره بهای مکان مؤسسه خود مانده و مربیان آنان نیز گاهی بدون دریافت حق‌الزحمه و یا گاهی با مبالغ اندک تدریس می‌کنند، دیگر مجالی برای تبلیغ باقی نمی‌ماند.

مدیر مؤسسه قرآنی نور ایمان خراسان ادامه داد: بسیاری از مؤسسات به‌دلیل نداشتن بودجه، نداشتن مبلغ اجاره و نبود خیرینی که به این حوزه کمک کنند، در حال تعطیلی هستند که این یک فاجعه است.

عباسی اظهار کرد: تبلیغ و ارتباط با جامعه برای جذب بیشتر به سمت فعالیت‌‌های قرآنی، نیاز امروز است که مؤسسات قرآنی به‌دلیل دغدغه‌ها و مشکلاتی که دارند توان پرداختن و حتی فکر کردن به این مقوله را ندارند.

وی یادآور شد: توجه به این مقوله و ارائه سرفصلی جداگانه برای کارهای تبلیغی و ارتباط با جامعه برای مؤسسات نیاز اساسی است که با توجه به سلیقه مخاطب امروز باید پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha