فراخوان جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران اعلام شد
کد خبر: 3958634
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

فراخوان جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز در مازندران اعلام شد

جانشین بسیج دانشجویی مازندران از برگزاری جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ‌ساز خبر داد و گفت: این جشنواره ابتدا در سطح استانی برگزار شده که آثار برترین‌های هر استان در سطح ملی داوری می‌شود.

فراخوان جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، محمد تقی‌زاده‌ گنجی، جانشین بسیج دانشجویی مازندران، ۱۹ اسفندماه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ‌ساز مازندران، گفت: اردوی راهیان نور از دو منظر کادرسازی و محتواسازی حائز اهمیت است و لذا برای پرکردن خلأ برگزاری مراسم راهیان نور فعالیت‌هایی در قالب مجازی در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت کارکردی راهیان نور از منظر کادرسازی و محتواسازی، افزود: امسال همچون سال گذشته اعزام به راهیان نور نخواهیم داشت و از برنامه‌های جایگزین بهره خواهیم برد.

تقی‌زاده گنجی با بیان اینکه راهیان نور یک نسخه شفابخش برای مدل مدیریتی جهادی بود، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس خرمشهر‌هایی را آزاد کردیم که در اشغال دشمن بعثی بود و اکنون تفکر‌های اشغال شده همان خرمشهر‌هایی است که باید فتح شوند و این مهم با استقامت و نگاه به درون و حفظ ارزش‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: برگزاری راهیان نور مجازی، اعزام راهیان نور جنگل، شناسایی زنان رزمنده و شاخص که در دفاع مقدس حضور داشتند، اردوی جهادی برای خانواده شهدا، ترویج سبک زندگی ارود‌های جهادی و خدمت به خانواده شهدا، برگزاری اردو‌های جهادی سه تا پنج نفر در باغ موزه‌های دفاع مقدس و گلزار شهدا، حضور در مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها از برنامه‌های جایگزین راهیان نور است.

این مسئول اظهار کرد: در جنگ تحمیلی ما نسخه شفابخش برای مدل مدیریتی جهادی ارائه شده که سال‌های سال باید از این شیوه در پیشبرد امور کشور استفاده کنیم.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران در ادامه از برگزاری جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ‌ساز خبر داد و افزود: این جشنواره ابتدا در سطح استانی برگزار شده که برترین آثار هر استان در سطح ملی داوری می‌شود.

در ادامه جواد بی‌نیاز، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران، گفت: کشف استعداد‌های فرهنگی هنری و فعالان حوزه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، شناسایی شهدای استان و شهدای دانشجو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روایات جنگ تحمیلی به‌صورت هنرمندانه از نگاه دانشگاهیان، مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی دانشگاهیان و فرهنگ‌سازی از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: بازآفرینی هنری شهدای دانشجوی جهان اسلام، شهدای دانشجوی فرمانده، شهدای دانشجوی خواهر، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از محور‌های این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران گفت: این جشنواره در ۹ بخش پیگیری می‌شود که مراسم اختتامیه استانی آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده همزمان با سالگرد شهدای خانطومان برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال جشنواره را دهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: هنر‌های تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر، عکس از جمله بخش‌های جشنواره است.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خویش را به دبیرخانه این جشنواره واقع در ساری، میدان خزر، خیابان لاله یک، ساختمان سازمان بسیج دانشجویی معاونت فرهنگ‌سازی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha