بصیرت و صبر؛ ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س)
کد خبر: 3956515
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

بصیرت و صبر؛ ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س)

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع)‌ البرز با تأکید بر اینکه درحال حاضر در شرایط سختی به سر می‌بریم، گفت: بصیرت، مقاومت و صبوری حضرت زینب(س) در مسیر سختی‌ها و مشکلات باید برای ما الگو و اسوه باشد.

بصیرت و صبر؛ ویژگی‌های بارز حضرت زینب کبری(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رسولی، معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع)‌ البرز، همزمان با روز رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب(س) در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) شخصیت بزرگواری در تاریخ اسلام است که می‌تواند الگوی تمام‌عیاری برای رسیدن به سعادت همه افراد اعم از زن و مرد باشد.

وی افزود: شخصیت حضرت زینب کبری(س) از نظر علمی، سیاسی، فردی و اجتماعی یک شخصیت کامل و نزدیک به یک معصوم است و اینکه به صفت «عقیله بنی‌هاشم» معروف است به این دلیل است که تمام مسیر زندگی خود را درست طی کرده و انتخاب‌های درستی انجام داده است.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زینب(س) تربیت شده خاندان اهل‌بیت بود و تمام افراد این خاندان انسان‌های کامل و جامعی هستند، گفت: صفت «عالمه غیرمعلمه» ایشان نیز حاکی از تربیت در خاندان اهل بیت(ع) و عنایت و عظمت لطف خداوند به حضرت است.

وی ادامه داد: بصیرت، مقاومت و صبوری حضرت زینب(س) در مسیر سختی‌ها و مشکلات باید برای ما الگو و اسوه باشد، ما هم اکنون در شرایط سختی به سر می‌بریم که باید با مدیریت، استفاده از قوه عاقله و صبرکردن این دوران را هم سپری کنیم.

رسولی متذکر شد: عظمت حضرت زینب کبری(س) صرفاً به خاطر این نیست که دختر امیرالمؤمنین(ع) و یا خواهر امام حسین(ع) است چراکه همه ائمه(ع) دختران و خواهرانی داشتند اما شخصیت هیچ‌یک همچون زینب کبری(س) نبوده و نشده است، ارزش و عظمت حضرت به خاطر موضع‌گیری و حرکت عظیم انسانی، اسلامی و به موقع است.

وی اسارت حضرت و حرکت به سمت کوفه و شام، روشنگری‌ها و افشاگری او و بازگشت به زیارت کربلا در اربعین حسینی را عامل زنده ماندن یاد و نام عاشورا دانست و گفت: حضرت زینب(س) را بیشتر از کربلا به بعد می شناسیم زیرا نهضتی را که امام حسین(ع) آغاز کرد حضرت زینب(س) آن را تکمیل کرد و اگر حرکت حضرت زینب نبود آیندگان از نهضت امام حسین(ع) و ظلم‌های امویان آگاه نمی‌شدند.

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع)‌ تصریح کرد: حضرت زینب(س) در کربلا و در کوفه و در شام و در بین این مسیر تا مدینه بیداری عمومی ایجاد کرد و بصیرت جامعه را بالا برد تا شناخت دقیقی نسبت به اهل بیت(ع) شکل بگیرد لذا حرکت حضرت زینب را باید اینگونه بگوییم که تکمیل‌کننده راه امام حسین(ع) و منشا‌ شکل‌گیری انقلاب‌ها و جنبش‌های اجتماعی است که بعد از حضرت زینب(س) شکل گرفت.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه شهدای مدافع به رهبری سید شهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی تربیت‌شدگان مکتب حضرت زینب(س) و ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) هستند، گفت: این راه ادامه خواهد داشت تا این پرچم به دست صاحبش امام زمان(عج) برسد.

انتهای پیام
captcha