ماجرای ارادت یک زرتشتی به اسلام
کد خبر: 3950544
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

ماجرای ارادت یک زرتشتی به اسلام

مهدی نصیری روایتی جالب از ماجرای ارادت یک زرتشتی به دین مبین اسلام و سهیم شدن در ساخت مسجد اعظم قم را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی روایت کرد.

ماجرای ارادت یک زرتشتی به دین اسلامبه گزارش ایکنا، مهدی نصیری نویسنده کتاب و پژوهشگر دینی، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره ارادت یک فرد زرتشتی به دین مبین اسلام آورده است:

وقتی مسجد اعظم قم ساخته می‌شد قرار شد چاه آبی حفر کنند. تحقیق شد که چه کسی این کار را بهتر از دیگران انجام می‌دهد. معلوم شد شرکتی در خیابان سعدی تهران هست که مدیریت آن با آقای جمشید یگانگی است ولی ایشان زرتشتی است.

موضوع را با آیت‌الله العظمی بروجردی مطرح کردند و ایشان فرمود: «زرتشتی باشد، چه اشکالی دارد؟»و کار تا آخر به وسیله همان شرکت انجام شد.

هنگام تسویه‌حساب، آقای جمشید یگانگی گفته بود مایل است با آقای بروجردی ملاقات کند. در ملاقات آقای بروجردی از ایشان تشکر کرده بود ولی آقای یگانگی خواهش کرده بود که اجازه دهید من هم در ثواب این مسجد شریک باشم و پولی بابت کار دریافت نکنم و آقای بروجردی هم قبول کرده بود.

همانجا یکی از حاضرین به آقای بروجردی گفت: «آقا به ایشان بفرمایید مسلمان شود». آقای بروجردی از شنیدن این جمله آنقدر ناراحت شد که صورت و گوش‌هایش قرمز شده بود. آقای یگانگی هم سرش را زیر انداخته و ساکت بود. پس از چند لحظه آقای بروجردی فرمود: «من دعا می‌کنم خداوند از این صفا و اخلاص ایشان به ما هم عنایت بفرماید».

پس از چندین سال برای تعمیر و بازسازی چاه به همان شرکت مراجعه شد. آقای یگانگی مرحوم شده و پسرانش شرکت را اداره می‌کردند. کار انجام شد و هنگام تسویه‌حساب، معلوم شد مرحوم جمشید یگانگی در پرونده مربوط به مسجد اعظم قم یادداشت کرده که تا هر زمان این چاه تعمیراتی لازم داشت به طور مجانی انجام شود.

انتهای پیام
captcha