تمرکز بر پویایی مدرسه پیش‌نیاز پرورش نسلی توانمند است
کد خبر: 3949491
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تمرکز بر پویایی مدرسه پیش‌نیاز پرورش نسلی توانمند است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در آموزش و پرورش باید همه تمرکز ما بر پویایی و تأثیرگذاری مدرسه باشد تا همراه، همگام و هم راستا برای توانمندسازی نیروی انسانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، امروز،  پنجم بهمن در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با مؤسسات مدارس غیردولتی استان که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اگر به مدرسه توجه شود آمار زندانیان و بزهکاران کاهش یافته و شاهد خروجی بهتری از آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی افزود: در آموزش و پرورش باید همه تمرکز ما بر پویایی و تأثیرگذاری مدرسه باشد تا همراه، همگام و هم راستا برای توانمندسازی نیروی انسانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گردانندگان دنیای امروز را دانش‌آموزان دیروز دانست و بیان کرد: سنگ بنای همه رویدادهای مهم در کلاس درس و در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و یک کشور هر اندازه منابع داشته باشد اما منابع انسانی متخصص و کارا نداشته باشد منابع ملی‌اش به تاراج می‌رود.

وی اظهار کرد: برای تحقق عدالت آموزشی باید به مجموعه آموزش و پرورش نگاهی همه جانبه داشته باشیم و عدالت آموزشی یعنی امکانات، فضاهای آموزشی و تجهیزات در همه مناطق یکسان باشند.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: هر چه معلمان به روزتر و توانمندتر باشد، کلاس درس بهتر مدیریت می‌شود و دانش آموزان آگاه‌تری خواهیم داشت.

وی از نگاه ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان و دانش آموزان سخن به میان آورد و تصریح کرد: هر کاری که با مطالعه و تحقیق همراه باشد ماندگاری و کارایی آن بیشتر می‌شود و مهم این است انسان در جایی که قرار می‌گیرد اثرگذار باشد.

فریبا اسکندرزاده، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه به اهداف راه اندازی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: مدارس غیر دولتی با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در تعلیم و تربیت آغاز به‌کار کردند.

وی با تبیین نحوه و کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی استان پرداخت و اظهار کرد: بیش از 20 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد: حمایت و بسترسازی برای حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اظهار کرد: دانش آموزان با ارزش‌ترین سرمایه‌های مردم به عنوان امانت در نزد ما هستند، لذا توجه به کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی ضرورتی انکارناپذیر در راستای جذب اعتماد عمومی است.

 

انتهای پیام
captcha