دومین جشنواره ملی «عکس آیات» در کرمان
کد خبر: 3948425
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
به‌صورت مجازی برگزار می‌شود؛

دومین جشنواره ملی «عکس آیات» در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری دومین جشنواره ملی «عکس و عکس‌نوشت آیات» به‌صورت مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، 29 دی‌ماه در نشست خبری جشنواره ملی «عکس و عکس‌نوشت آیات»، گفت: دومین جشنواره تحت عنوان قرآن معنای زندگی با هدف آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی و زندگی بهتر و سالم‌تر، به‌صورت مجازی در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری تمامی برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه آثار برتر جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات به‌صورت مجازی در 22 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

علیزاده بیان کرد: این جشنواره با مشارکت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در دو بخش ملی عکس، عکس‌‌نوشت در دو بخش ویژه و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان محورهای جشنواره را مرتبط با آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی اعلام کرد و افزود: محورهای این جشنواره شامل معنویت و عرفان عملی با فرهنگ قرآن و عترت برای زندگی بهتر؛ ایثار اجتماعی، کمک به همنوع با توجه به تأکیدات قرآنی، مراسم و اعیاد مذهبی، اعیاد قرآنی است.

وی تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت و نشر آن در جامعه، ارتقای فرهنگ قرآنی و تأکید بر اهمیت هنرهای قرآنی، شناسایی استعدادهای بالقوه و تبدیل آنها به بالفعل و معرفی آنها در سطح ملی و زمینه‌سازی برای گسترش آموزه‌های قرآن و عترت در زندگی فردی و اجتماعی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

علیزاده با بیان اینکه 20 دی‌ماه آغاز ثبت نام داوطلبان بوده و علاقه‌مندان تا ۱۵ بهمن‌ماه فرصت ارسال آثار خود را به جشنواره خواهند داشت، افزود: انتخاب نهایی آثار 20 بهمن‌ماه و اسامی پذیرفته‌شدگان جشنواره، 22 بهمن‌ماه اعلام و مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران و بر اساس موازین اعلام شده از سوی ستاد کرونا در بهمن‌ماه اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در بخش استانی نیز عکاسان استان می‌توانند آثار عکس خود را در حوزه معماری و عکس از مراسم اعیاد و نماز در مساجد را ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha