صدای زنگ خطر کرونا در کرمان به گوش می‌رسد
کد خبر: 3948124
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

صدای زنگ خطر کرونا در کرمان به گوش می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: متوسط تعداد بستری‌ها و فوتی‌های روزانه و هفتگی در حال کاهش است اما تعداد تست‌های آزمایشگاهی مثبت در حال افزایش و این زنگ خطری است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امروز، شنبه 27 دی‌ در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در استان کرمان، گفت: دو هفته قبل متوسط تست‌های مثبت در بیماران سرپایی در سطح استان، هفت درصد بوده اما متأسفانه امروز صبح گزارش مثبت شدن تست کووید 19 بیماران سرپایی به 12 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: متوسط تعداد بستری‌ها و فوتی‌های روزانه و هفتگی در حال کاهش است اما تعداد تست‌های آزمایشگاهی مثبت در حال افزایش و این زنگ خطری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: مردم مقداری در برابر انجام تست PCR مقاومت می‌کنند و این درحالی است که در اوایل این مقاومت وجود نداشت. شناسایی زودهنگام در شکستن زنجیره انتقال بسیار مؤثر است ضمن آنکه مردم باید به سؤالات کارشناسان ما صادقانه جواب دهند.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: همه افرادی که تماس نزدیک با بیمار کرونایی دارند، باید حتماً تست تشخیصی کرونایی بدهند و فرقی نمی‌کند که فرد علامت‌دار یا بی‌علامت باشد.

راهپیمایی 22 بهمن خودرویی است

محمدصادق بصیری، معاون امنیتی، سیاسی، انتظامی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ابتلا به کرونا در کشور سیر نزولی دارد، اظهار کرد: میزان ابتلا در استان کرمان در این هفته با اندکی بهبود نسبی با هفته گذشته روبرو است.

وی به تبیین وضعیت شهرهای استان پرداخت و گفت:  شهرهای انار، رودبار، ریگان، فهرج، فاریاب، بردسیر، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه گنج، کهنوج، شهربابک و بم در وضعیت آبی قرار دارند و شهرهای ارزوئیه، بافت، جیرفت، رابر، راور، زرند، رفسنجان، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بصیری وضعیت کنونی شهرهای استان را شکننده دانست و بیان کرد: نباید عادی انگاری شود و این ویروس همچنان در حال جولان دادن است بنابراین باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: عدم حضور در مهمانی‌های خانوادگی و همچنین هرگونه تجمع در هر نقطه از استان تحت هرنامی ممنوع است، ضمن آنکه همه کارکنان دستگاه‌های که خدمات ضروری (ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و ...) می‌دهند باید سرکار باشند، سایر ادارات حضور دو سوم کارکنان الزامی است و تعداد افراد حاضر در جلسات حداکثر 30 نفر باشد. لغو مأموریت‌های غیرضروری و تعطیلی مشاغل گروه 4 همچنان استمرار دارد.

معاون امنیتی، سیاسی، انتظامی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه حضور افراد در فعالیت‌های آموزشی اختیاری است، اظهار کرد: آموزش دانش آموزان پایه اول و دوم در شهرهای زرد و آبی حضوری است و این حضور اختیاری است اما دو سوم کارکنان مدارس باید سرکار باشند. همچنین حضور دانش آموزان مدارس با جمعیت زیر 50 نفر نیز اختیاری است.

وی افزود: مراسم 22 بهمن به صورت نمادین و صرفاً خودرویی و موتوری است و حضور مردم را نخواهیم داشت و سخنرانی‌ها از فضای مجازی پخش می‌شود.

بصیری در مورد پلمب نمایشگاه جنوب شرق اظهار کرد: نمایشگاه‌های استانی اگر تخصصی باشند طبق شرایط ویژه می‌توانند برگزار شوند و نمایشگاه جنوب شرق درخواست‌های در این زمینه داشته است و در نمایشگاه اخیر متأسفانه پروتکل‌ها رعایت نشده و جنبه عمومی پیدا کرده بود که توسط مدعی‌العموم پلمب شد.

وی افزود: کمیته ستاد استانی معیار تخصصی را تعیین می‌کند و در نمایشگاه‌ها ورود زیر 16 و بالای 60 سال باید ممنوع باشد و در هر سالنی حداکثر 30 نفر حضور داشته باشند ضمن آنکه فروش مواد غذایی و نوشیدنی نیز در نمایشگاه‌ها ممنوع است.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: اگر همه ما پایبند قوانین و مقررات باشیم دچار مشکل نمی‌شویم و ما به دنبال جلوگیری از کارهای اقتصادی نیستیم اما سلامت مردم مهمتر است.

 

 

انتهای پیام
captcha