نفع مردم باید اصل مشترک میان همه مسئولان باشد / فداکاری پرستاران در تاریخ کشور ماندگار است
کد خبر: 3942099
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
قالیباف در نطق پیش از دستور:

نفع مردم باید اصل مشترک میان همه مسئولان باشد / فداکاری پرستاران در تاریخ کشور ماندگار است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر همکاری و وحدت میان قوا گفت: معتقدیم نمی‌توان باری از دوش مردم برداشت مگر با هماهنگی و اتحاد؛ میان همه مسئولان باید یک اصل مشترک باشد و آن هم نفع مردم است.

محمدباقر قالیباف

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 30 آذر، مجلس شورای اسلامی، ابتدا ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به همه مردم و به ویژه همه مجاهدان خط مقدم سلامت تبریک و تهنیت گفت.

وی افزود: پرستاران عزیز با کمترین امکانات بیشترین افتخارات را به ارمغان آوردند. جان ده‌ها هزار نفر از هموطنان را نجات دادند و خطر را به جان خریدند تا بقیه آسیب کمتری ببینند. فداکاری پرستاران قهرمان ما در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد و بی‌گمان نسل‌های بعد نیز روایت مجاهدت و ایثار پرستاران را برای فرزندان خود تعریف می‌کنند.

قالیباف اظهار کرد: شما قهرمان سرزمین ما هستید و همه ما به شما افتخار می‌کنیم. مطمئن باشید شما را در میدان خطر تنها نخواهیم گذاشت و تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌دانند تا از همه ظرفیت‌های مجلس برای پیگیری مطالبات شما قهرمانان بی‌نام و نشان بهره گیرند. یاد و خاطره بیش از یکصد شهید مدافع سلامت از میان پرستاران را گرامی می داریم و قدردان قهرمانان سپیدپوش خود در جای جای ایران عزیزمان هستیم.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر همکاری قوا با یکدیگر و حفظ اتحاد ملی به نفع مردم، گفت: ما این را چراغ راه خود در مجلس می‌دانیم. رهبر انقلاب تأکید فرمودند خواست مردم واحد است و کسی از میان مسئولان نباید این صدای واحد را دچار خدشه کند.

وی بیان کرد: حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت می‌دانیم و معتقدیم نمی‌توان باری از دوش مردم برداشت مگر با هماهنگی و اتحاد. میان همه مسئولان باید یک اصل مشترک باشد و آن هم نفع مردم است.

قالیباف تصریح کرد: آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست، از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم و تلاش خواهیم کرد تا با ریل‌گذاری و هدایت‌گری صحیح و با هماهنگی و همکاری با دولت، کشور را به سمت حل مشکلات مردم سوق دهیم.

قالیباف یادآور شد: طرح حمایت معیشتی از مردم نمونه مناسبی است که با همکاری و هماهنگی دولت محترم به نتیجه رسید. به مردم قول داده بودیم نگذاریم سفره آنها کوچک‌تر شود، تلاش کردیم تا کمتر شرمسار پدرانی باشیم که شرمنده فرزندان‌شان شده‌اند. مطمئن باشید مردم را در میانه مشکلات اقتصادی تنها نخواهیم گذاشت.

رئیس مجلس در ادامه به لایحه بودجه 1400 به منزله مهمترین دستورکار پیش روی مجلس اشاره کرد و گفت: بودجه در نگاه مجلس تأثیرگذارترین سند حکمرانی است که به طور مستقیم مسیر پیشرفت یا عقب‌ماندگی کشورها را رقم می‌زند. باید دقیق‌ترین و کارشناسی‌شده‌ترین برآوردها در بودجه لحاظ شود تا نقشه راه کشور مسیری در جهت منافع مردم طی کند.

وی افزود: در خصوص لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی، چه در کمیسیون‌ها چه در مرکز پژوهش‌ها چه در دیوان محاسبات و چه در جلسات متعدد کارشناسی با اقتصاددانان، بررسی‌های لازم صورت گرفته و دیوان محاسبات نیز گزارش تفریغ بودجه را به هنگام آماده کرده است. گزارش تفریغ بودجه کارنامه انضباط مالی دولت است. این گزارش در گذشته به گزارشی اداری و کم‌اثر تبدیل شده بود اما ما برای اولین بار توانستیم آسیب‌های بودجه 98 را در بررسی لایحه بودجه 1400 مد نظر قرار دهیم.

قالیباف بیان کرد: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دولت و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح لایحه نهایت همکاری را به عمل آورند. اصلاح ساختار بودجه حتی در حداقلی‌ترین صورت آن مثل نان شب برای سیاستگذار ما واجب است. ارقام بودجه را در اصلاحات اساسی مجلس واقعی خواهیم کرد و مجوز اخیر رهبر معظم انقلاب گامی بلند در جهت واقعی کردن ارقام بودجه و پرهیز از هرگونه برآورد غیر واقعی است.

رئیس مجلس ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در همین مسیر بند به بند لایحه را با اصلاحات اساسی به شیوه‌ای که به نفع معیشت مردم و کشور عزیزمان باشد بررسی کنیم تا نقشی در برداشتن بار گرانی و تبعیض و بی‌عدالتی و فقر از روی دوش مردم ایفا کنیم. در این راه بیشترین عایدی زمانی نصیب مردم می‌شود که مجلس و دولت بررسی کارشناسی را اولویت کار خود بدانند و به خاطر منافع مردم و کشور در هماهنگی با یکدیگر عمل کنند. انشالله با تصویب نهایی بودجه 1400 به شیوه‌ای واقع‌بینانه و کارشناسی‌شده، مجلس به وظیفه خود برای ریل‌گذاری مسیر پیش روی دولت به نفع مردم و کشور عمل خواهد کرد.

پس از نطق قالیباف با حضور رئیس مجلس، حسینعلی شهریاری؛ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، میرزابیگی؛ رئیس نظام پرستاری و اعضای هیئت رئیسه از خانواده 3 نفر از شهدای مدافع سلامت و 2 نفر از پرستاران و مجاهدان سلامت کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha