احتمال ورود سیلاب به استان کرمان وجود دارد
کد خبر: 3939062
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

احتمال ورود سیلاب به استان کرمان وجود دارد

مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: به‌دلیل اینکه بارش‌های سنگینی در استان‌های همجوار شمالی داریم، احتمال ورود سیلاب آب‌ها به استان کرمان وجود دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از سازمان هواشناسی استان کرمان، تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان، صبح امروز شنبه 15 آذرماه، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی و هشدارهای نارنجی که 12 آذر مشاهده شده، سامانه بارشی نسبتاً پرقدرت وارد استان می‌شود.

وی افزود: از امروز ظهر و عصر، فعالیت آن را در استان خواهیم داشت و تا سه‌شنبه بارش‌های رگباری در استان ادامه دارد. بیشترین حجم بارش در شمال و شمال‌غرب، زرند، راور و کوهبنان خواهد بود و شهربابک، رفسنجان، انار و بافت و ارتقاعات غرب بارش خوبی خواهند داشت.

جدیدی ادامه داد: به‌دلیل اینکه بارش‌های سنگینی در استان‌های همجوار شمالی داریم، احتمال ورود سیلاب به استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شدت حجم بارش‌ها آبگیری معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست، بیان کرد: در کوهپیایه احتمال طغیان است و در شهداد از سمت نهبندان احتمال روان‌آب وجود دارد.

جدیدی اظهارکرد: شدت بارش‌ها یکشنبه و دوشنبه خواهد بود و از یکشنبه تا سه‌شنبه 6 تا 7 درجه کاهش دما داریم که بیشترین آن در نیمه شرقی خواهد بود. 70 تا 80 میلیمتر تجمع نقطه‌ای بارندگی خواهیم داشت و در بعضی نقاط ارتفاعات استان انتظار برف داریم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: در سال زراعی جاری از اول مهر تا الان 11 میلیمتر بارندگی در استان بوده که سال قبل 13 میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شمال استان تا الان بارندگی خوبی داشته است، گفت: انتظار داریم بارندگی اخیر متوسط بارندگی استان را در کشور بالا ببرد، ضمن اینکه ماه‌های آتی هم در جنوب استان بارندگی خواهند داشت و کسری بارندگی آنها جبران خواهد شد.

جدیدی در پایان تأکید کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های آنالیز شده، برای شمال و شمال‌غرب استان هشدار سطح قرمز صادر شده است.

انتهای پیام
captcha