سپاه و وزارت بهداشت برای کاهش ابتلا به کرونا یک ائتلاف انجام دادند
کد خبر: 3938446
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
طباطبایی:

سپاه و وزارت بهداشت برای کاهش ابتلا به کرونا یک ائتلاف انجام دادند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه ارگانها مانند بسیج ، سپاه و وزارت بهداشت برای کاهش ابتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی یک ائتلاف بزرگ انجام داده اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدوحید احمدی‌طباطبایی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامگاه گذشته، 10 آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها، رفتار اجتماعی و هماهنگی بین بخش های مختلف، داریم گفت: بسیج و سپاه و وزارت بهداشت برای کاهش ابتلا به کرونا یک ائتلاف بزرگ انجام دادند.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی کاهش مرگ و میرها و ابتلای به کرونا از اهداف اصلی است ،افزود: برای قطع زنجیره ویروس کرونا رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی لازم است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی مردم از اصول طرح بوده و ارایه فعال خدمات بهداشتی از سوی بسیج و مراکز بهداشت در این طرح مدنظر است، بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی نظارت‌ها و اعمال قانون تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان از اصول و راهبردهای طرح است تصریح کرد: در استان کرمان فرمانده قرارگاه شخص استاندار بوده و دانشگاه علوم پزشکی معاون قرارگاه و فرمانده سپاه فرمانده عملیات است.

احمدی‌طباطبایی با اشاره به اینکه در این طرح سپاه پاسداران، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد یاری  خواهند کرد، گفت: جلب کمک‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای توزیع در جمعیت‌های آسیب‌پذیر از سوی پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی مراکز بهداشت است و اطرافیان بیمار نیز رصد می‌شوند، افزود: تیم‌های نظارتی در طرح  مشخص شده اند که از مراکز مختلف بازدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طرح ریشه کنی فلج اطفال در کشور اشاره و تأکید کرد: در سال 73 با بسیج مردمی فلج اطفال در کشور ریشه کن شد و ما امیدواریم که در این طرح نیز با همکاری بسیج زنجیره کرونا در استان و کشور قطع شود.

انتهای پیام
captcha