کشف ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی کرمان
کد خبر: 3938334
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

کشف ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از ابتدای آذرماه جاری تاکنون ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان کشف شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سرهنگ سیدعلی حسینی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان امروز دوشنبه، 10 آذرماه با اشاره به اینکه ۳۵ قطعه شی تاریخی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و رابر از طریق جلب مشارکت‌های مردمی به دست آمده است، افزود: تعدادی از اشیا مذکور تعیین قدمت شده است و قدمت مابقی اشیا نیز به زودی از سوی کارشناسان باستانشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اشیا کشف شده در شهرستان جیرفت شامل هفت کاسه و کوزه سفالی و سنگ صابونی و همچنین یک قطعه فلزی می‌شود، بیان کرد: قدمت این اشیا به هزار سوم قبل از میلاد و پس از میلاد برمی‌گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش منجر به جلب مشارکت‌های مردمی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان شده است، افزود: با توجه به اینکه بیشترین تعداد محوطه‌های باستانی و اماکن تاریخی در جنوب استان کرمان قرار دارد برگزاری جلسات متعدد آموزشی و همفکری با اقشار مختلف این مناطق منجر به کشف بالای اشیا تاریخی از طریق جلب مشارکت‌های مردمی شده است.

حسینی بیان کرد: در ماه گذشته ۶۴ جلسه با دستگاه‌های همیار مانند محیط زیست، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی، ائمه جمعه، شهرداری‌ها، شورای شهر، معتمدان محلی و... برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته از همه اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سطح استان کرمان مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha