درآمد ۴۰ میلیارد تومانی زکات در مازندران
کد خبر: 3936585
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
در هشت ماهه سال جاری؛

درآمد ۴۰ میلیارد تومانی زکات در مازندران

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران اظهار کرد: کل درآمد زکات اعم از فطریه، زکات واجب و مستحبی در هشت ماهه سال جاری، ۴۰ میلیارد تومان است.

درآمد ۴۰ میلیارد تومانی زکات مازندرانحجت‌الاسلام مهدی بریمانی، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: کل درآمد زکات اعم از فطریه، زکات واجب و مستحبی در هشت ماهه سال جاری، ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در استان، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه و ۶۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مابقی زکات مستحبی است.

بریمانی با بیان اینکه از کل زکات مبلغ سه میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و مابقی برای فقرا و نیازمندان هزینه شده است، افزود: تمامی وجوهات و اجناسی که تحت عنوان زکات از خیرین دریافت می‌شود در همان روستا هزینه می‌شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در کل استان یک هزار و ۵۰۰ شورای زکات روستا تشکیل شد و تمامی امورات زکات با همت اعضای شورای زکات روستا و نظارت دبیرخانه شورای زکات شهرستان انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ روحانی زکات در سطح استان مشغول تبلیغ و جمع‌آوری زکات هستند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام بریمانی در آذرماه سال گذشته جمع کل درآمد ۹ ماهه سال ۹۸ زکات استان را ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که به نظر می‌رسد در سال جاری این رقم افزایش چشمگیری خواهد اشت.

انتهای پیام
captcha